مجوز احداث مسکن روستایی در روستای مورکان اخذ شد

فرماندار شهرستان لنجان گفت: پس از بازدید از طرح توسعه مسکونی روستای مورکان موافقت مدیر کل و کارشناسان محیط‌زیست استان برای سه هکتار اراضی مسکونی اخذ شد و هماهنگی لازم برای واگذاری به اهالی واجد شرایط در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در جمع خبرنگاران یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را توسعه پایدار و استقرار عدالت در مناطق روستایی دانست و اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا امروز توسعه و پیشرفت همه جانبه در کنار اجرای عدالت در توزیع امکانات در روستاهای کشور بوده و یکی از مطالبات روستاییان شهرستان لنجان توسعه ساخت مسکن بوده است.

وی افزود: فرمانداری شهرستان لنجان نگاه ویژه‌ای به جلوگیری از مهاجرت روستاییان و همچنین توسعه اقتصاد روستا و روستاییان دارد و از این رو در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی‌های لازم متناسب با ظرفیت‌های محیطی و اقلیمی روستاها که می‌تواند حوزه‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، صنعت دامداری، گردشگری و… باشد، این سیاست اجرایی شود.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت ساخت مسکن مقاوم در مناطق روستایی، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح توسعه مسکونی روستای مورکان با دعوت از مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، در شهرستان لنجان حضور پیدا کردند و محل جانمایی شده مورد بازدید میدانی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بازدید انجام شده موافقت مدیر کل و کارشناسان محیط‌زیست استان برای سه هکتار اراضی مسکونی اخذ شد و هماهنگی لازم برای واگذاری به اهالی واجد شرایط در دستور کار قرار گرفت.

محمدی عنوان کرد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای شهرستان لنجان، افزایش بهره وری و در نهایت افزایش تولید در روستاهای این شهرستان را رقم خواهد زد که ثمره آن افزایش درآمد واقعی خانوار و کاهش فقر است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: دو طرح صنعتی روستایی و همچنین یک طرح توسعه واحد صنعتی فولاد نیز مورد بازدید مدیر کل و کارشناسان محیط‌زیست استان قرار گرفتند که خوشبختانه مجوزات لازم برای اجرای این سه طرح نیز از سازمان حفاظت محیط‌زیست استان اخذ شد و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح‌ها دستاورد مد نظر برای ساکنین روستاهای شهرستان لنجان به دست آید.

کد خبر 634978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.