از وظایف حکومت اسلامی، احیای زکات است

امام جمعه موقت استان اصفهان گفت: هنگامی که یک حکومت اسلامی شد، یکی از وظایف آن زنده و احیا کردن زکات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی صبح امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم دی‌ماه_ در اختتامیه جشنواره علمی ترویج زکات، اظهار کرد: زکات امری است که می‌تواند خدایی، الهی و مردمی باشد و آیات بسیاری در قرآن راجع به زکات آمده است. جامعه‌ای که در آن اختلاف طبقاتی ایجاد شد و اقتصاد به مرحله خطرناکی رسید، هلاک می‌شود.

وی افزود: جامعه‌ای که افرادی در آن در فقر مطلق به سر می‌برند در حالی که حساب ثروت برخی دیگر از دست رفته است، نمی‌تواند ادامه حیات بدهد. برای کمتر شدن فاصله طبقاتی باید افراد دارای ثروت و دارای استعداد جمع کردن آن، بخشی از ثروت خود را به افرادی که استعداد و توان ندارند یا با شرایطی در فشار و سختی زندگی قرار گرفته‌اند، ببخشیند.

امام جمعه موقت استان اصفهان تصریح کرد: اگر امور ذکر شده در قرآن مانند زکات به صورت دقیق اجرا شود، دانشمندان و محققان مربوط به اقتصاد اعتقاد دارند یک فقیر باقی نمی‌ماند و عجیب این است که قرآن می‌فرماید جامعه‌ای رستگار است که ارتباط با خدا داشته باشد، عمر خود را با لغو اتلاف نکند و زکات بدهد.

وی ادامه داد: همانگونه که اگر یک فرد در کشتی سوراخی ایجاد کند، همه را از بین می‌برد، اطاعت از امر خدا در همه امور و وظایف در قبال اجتماع، مجموعه‌ای است که توان ساخت یک جامعه را دارد. فاصله طبقاتی یکی از مشکلات موجود در همه کشورها است و در کشور ما نیز وجود دارد. هنگامی که یک حکومت، اسلامی شد، یکی از وظایف آن زنده و احیا کردن زکات است.

حجت‌الاسلام میردامادی گفت: وضعیت خیرات امروز در کشور فوق‌العاده است. کمیته امداد در سرتاسر کشور خدماتی ارائه می‌دهد و مابقی کارهای خیر انجام شده مانند زکات و خمس، انفاق و کمک‌های مومنانه، در کشور محشر به پا کرده است. اگر اعتقاد دینی و حرکت الهی نبود، امروز کشور ما در معرض خطر نابودی قرار داشت.

وی اضافه کرد: پاداشی که خداوند برای زکات دهندگان قرار داده، پاداشی خارج از تصور انسان است و هنگامی که انسان حق فقرا را عطا کرد، خداوند به او برکت می‌دهد؛ بنابراین افراد اهل زکات و افرادی که در این امر سهیم هستند، مطمئن باشند که از فیض و منسب الهی برخوردار هستند و فعالیتی برتر از این نیست.

کد خبر 634962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.