بارش برف‌وباران در نیمه‌جنوبی استان/ کمینه دمای اصفهان به صفر درجه می‌رسد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با گذر موج بارشی جدید جنوبی در روز سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی‌ماه در بیشتر مناطق افزایش ابر و در نیمه جنوبی استان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ضعیف و جوی نسبتاً ناپایدار طی امروز بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت قسمتی ابری و مه‌آلود، گاهی افزایش ابر در غرب استان بارش برف و باران و در شمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به گذر موج ضعیف و جوی نسبتاً ناپایدار طی امروز بر روی استان، افزود: فردا در بیشتر مناطق قسمتی تا نیمه ابری و مه رقیق دور از انتظار نیست و روز سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی‌ماه مجدد با گذر موج جنوبی در بیشتر نقاط افزایش ابر و در نیمه جنوبی استان بارش برف‌وباران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره پیش‌بینی بارش‌ها به‌صورت برف‌وباران در سطح استان، گفت: روز سه‌شنبه که موج بارشی نیمه جنوبی استان را دربرمی‌گیرد، شدت فعالیت آن بسیار ضعیف است.

کاهش دید و مه آلودگی با فعالیت بارش برف و باران در مناطق غرب و جنوب غربی

وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد از بیست‌دوم دی‌ماه طی فعالیت سامانه بارشی، اظهار کرد: فعالیت این سامانه از روز شنبه آغاز و تا اواسط روز یکشنبه با بارش برف و باران‌، کولاک برف در گردنه‌ها، کاهش دید و مه‌آلودگی در مناطق غرب و جنوب غرب و طی امروز در نیمه غربی و شمال استان تداوم دارد.

آقایی افزود: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال و کاهش دید در جاده‌ها، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است.

وی ادامه داد: احتیاط در تردد، اجتناب از هرگونه فعالیت‌های کوه‌نوردی و صعود به قله‌ها، استفاده از امکانات و وسایل ایمنی در خودروها، جمع‌آوری دام‌ها در مراتع و مناطق کوهستانی، آمادگی ارگان‌های امدادی جهت کاهش خطرات احتمالی، مدیریت حامل انرژی و کنترل دما گلخانه‌ها و مراغداری‌ها توصیه می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تاسه درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دمای صفر درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 634004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.