بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و یخبندان در استان‌های غربی و مرکزی خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور، اظهار کرد: امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم دی‌ماه_ در جنوب غرب، غرب کشور، نیمه‌غربی فارس، بوشهر، جنوب و غرب اصفهان همچنین در جنوب آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، کردستان، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و برف رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: روز _دوشنبه بیست‌وششم دی‌ماه_ در جزایر شمال خلیج‌فارس و برخی نقاط جنوب غرب کشور و استان‌های بوشهر و جنوب فارس، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد، همچنین صبح روز دوشنبه در استان‌های غربی و مرکزی کشور یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران تصریح کرد: مخاطرات وضعیت هوا روز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی‌ماه_ با گذر سامانه بارشی از نوار جنوبی کشور در جنوب غرب، جنوب شرق و مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان و جنوب اصفهان بارش پیش‌بینی می‌شود، همچنین در استان‌های فارس و جنوب بوشهر رگبار و رعد و برق شدید انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه روز _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه_ در مناطقی از کرمان، خراسان‌جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان رگبار باران و برف رخ می‌دهد، اضافه کرد: روز پنجشنبه بیست‌ونهم دی‌ماه در برخی نقاط هرمزگان و شرق سواحل دریای‌خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، در نوار شرقی کشور وزش باد پدیده غالب است و در خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی کاهش دما رخ می‌دهد.

ضیاییان با اشاره به مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، افزود: آسمان تهران فردا _دوشنبه بیست‌وششم دی‌ماه_ قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی چهار و حداکثر دمای پنج درجه سانتی‌گراد و روز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی‌ماه_ کمی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی دو و حداکثر دمای شش درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی امروز و فردا _بیست‌وپنجم و بیست‌وششم دی‌ماه_ بندرعباس با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بجنورد با دمای منفی ۱۳ و منفی ۹ درجه سانتی‌گراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: ایسنا

کد خبر 633895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.