اجرای طرح پایش سلامت بانوان شاغل در شهرداری اصفهان / تلاش برای یکسان‌سازی حقوق کارکنان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح پایش سلامت بانوان شاغل در شهرداری اصفهان افزود: این طرح توسط اداره سلامت شهرداری به خوبی اجرا می‌شود و سالانه سلامت کارکنان از جمله بانوان شاغل در این نهاد کنترل می‌شود.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت ۹۰۰ بانوی شاغل در سازمان شهرداری اصفهان و شرکت‌های وابسته به آن، اظهار کرد: سال گذشته در شهرداری اصفهان به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) طرحی با توجه به قانون جوانی جمعیت در صحن علنی شورا تصویب شد که این طرح به دنبال اجرای موارد قانونی از جمله مرخصی‌های زایمان است، چراکه گاهی شرکت‌های وابسته به‌منظور تأمین نیروی انسانی این طرح را اجرا نمی‌کردند اما در قالب این طرح موظف شدند در مناقصه قراردادهای جدید به مرخصی زایمان توجه کنند.

وی افزود: بن‌های ازدواج یا بن هدیه تولد فرزند نیز در همان طرح با مبالغ خوبی تصویب شد و برای حسن اجرای آن نیز نظارت‌هایی صورت می‌گیرد، همچنین در ارتباط با مواردی که شیوه‌نامه اجرایی آن در قانون مشخص نشده بود، با همکاری منابع انسانی کارگروهی تشکیل شد و طی جلسه برگزار شده در کمیسیون پایش، در این مورد بررسی لازم انجام شد، به عنوان مثال حق مهد کودک کمتر از مقدار ذکر شده در قانون بود که با اصلاح صورت گرفته موارد مغفول مانده بررسی و نسبت به گذشته پیشرفت بهتری حاصل شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بیشترین مشکل بانوان شاغل در شهرداری مربوط به کسانی است که قراردادهای حجمی یا کارگری با شرکت‌های وابسته دارند، زیرا امکان استفاده از مرخصی زایمان برای آنها فراهم نشده بود، لذا شرکت‌ها را ملزم کردیم که در بندهای قرارداد با زنان، بند مربوط به مرخصی زایمان لحاظ و امنیت شغلی آنها فراهم شود.

وی با اشاره به تنوع قراردادهای کارکنان شهرداری، خاطرنشان کرد: بررسی‌های انجام شده در مدت یک‌ونیم‌سال گذشته حاکی از مدل‌های مختلف قراردادی در سازمان شهرداری است که این موضوع باعث ایجاد مشکل شده است، بنابراین در قراردادها مواردی که قابل اصلاح بود، اصلاح شد و مواردی نیز که بن‌بست قانونی داشت، در موارد کلی مدنظر قرار گرفته شد و به دنبال راهکار هستیم تا با همراهی نهادهای ذی‌ربط مشکلات را رفع کنیم.

کلاهدوزان ادامه داد: توانستیم تعدادی از قراردادها را تجمیع کنیم و با توجه ویژه به بندهای قراردادها، حداقل حقوق نیروی انسانی شاغل در ذیل آن قرارداد تا حدودی همسان شود که هنوز در عمل این اتفاق رقم نخورده است، اما توجه ویژه به نیروی انسانی برای جلوگیری از سلب حقوق قانونی آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به طرح پایش سلامت بانوان شاغل در شهرداری اصفهان افزود: این طرح توسط اداره سلامت که زیرمجموعه نیروی انسانی فعالیت می‌کند، به خوبی اجرا می‌شود و سالانه سلامت کارکنان از جمله بانوان شاغل در شهرداری پیرو قراردادی که با یکی از بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های سطح شهر منعقد شده است، کنترل می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح پایش سلامت کارکنان جزو دستورات کمیسیون سلامت بود که به خوبی اجرا شد و مواردی نیز در رابطه با آموزش سبک زندگی سالم برای اجرا در شهرداری پیشنهاد شد.

کد خبر 633860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.