ثبات اقتصادی، تقویت تولید و ایجاد اشتغال از نکات مهم لایحه بودجه ۱۴۰۲ است

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، توجه دولت به رشد و ثبات اقتصادی و عدالت‌محوری را از نکات مهم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برشمرد و گفت: ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت طبق گفته رییس‌جمهور تاثیر بسزایی در حمایت از تولید و اشتغال خواهد گذاشت.

به گزارش ایمنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی درباره محورهای مهم لایحه بودجه ۱۴۰۲، اظهار کرد: پیش از این طرحی در مجلس به تصویب رسید تا بررسی لایحه بودجه در دو مرحله انجام شود و ابتدا احکام و تبصره‌ها بررسی شده و در مرحله بعد بر اساس ارقام و جداول لایحه بودجه رسیدگی شود. البته ابتدای آبان‌ماه بودجه شرکت‌های دولتی از سوی دولت به مجلس ارائه شد و پنجم دی‌ماه نیز احکام و تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط دولت به مجلس ارائه شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در روز چهارشنبه _بیست‌ویکم دی‌ماه_ نیز ارقام و جداول بودجه و در مجموع لایحه بودجه ۱۴۰۲ به صورت کامل توسط رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد تا لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هدف دولت و مجلس بررسی لایحه بودجه و حتی برنامه هفتم توسعه در آینده طبق سیاست‌های اعلامی مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: نمایندگان تمایل دارند که لایحه برنامه هفتم توسعه هرچه زودتر به مجلس ارائه شود تا بودجه سال آینده منطبق بر منویات رهبر معظم انقلاب و شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور بررسی شود و به تصویب برسد.

حاجی‌دلیگانی با تاکید به همراهی مجلس و دولت در شرایط فعلی کشور گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، برنامه‌های توسعه گذشته به میزان مورد انتظار اجرایی نشده و گاهی میزان تحقق برنامه‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده است. بر همین اساس از دولت انتظار می‌رود در ارائه برنامه هفتم توسعه که طبق گفته رئیس‌جمهور به در آینده به مجلس ارائه خواهد شد، به نحوی تدوین شود تا شاهد تحقق درصد بالایی از برنامه‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲، دولت به رشد و ثبات اقتصادی، عدالت‌محوری و تقویت تولید و اشتغال تاکید داشتیم بر همین اساس یکی از مواردی که رئیس‌جمهور در مجلس به آن اشاره کرد، تلاش دولت برای ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در تمام استان‌ها است که امیدواریم این موضوع محقق شود. چرا که تأثیر بسزایی در حمایت از تولید و اشتغال خواهد گذاشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 633289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.