جاده‌های اصلی چهارمحال‌وبختیاری باز است

نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: جاده‌های اصلی چهارمحال‌وبختیاری باز است اما تردد در جاده‌های روستایی به سختی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _پنجشنبه بیست‌ودوم دی_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به بارش شدید برف و سرمایه هوا در این استان، اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و شرایط نامساعد جوی، به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز و انرژی و کاهش مخاطرات اقلیمی حسب موافقت استاندار همه ادارات، سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر استان چهارمحال‌وبختیاری به مدت دو روز تعطیل شد.

وی افزود: جاده‌های اصلی باز است اما تردد در جاده‌های روستایی به سختی انجام می‌شود، در ارتفاعات بارش برف تا ۱.۵ متر و در پایین‌دست تا ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد.

نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مردم برای آنکه خود دچار مشکل نشوند از زنجیر چرخ برای تردد در سطح شهر استفاده کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت شهرستان کوهرنگ در بخش بازفت، طرح هادی روستایی اجرا نمی‌شود، در حالی که مردم نیاز به ساخت‌وساز دارند، حتی مجوزی برای این اقدام ندارند و باید در این خصوص حامی مردم بود.

عسگری‌حسنوند خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرستان کوهرنگ دچار زلزله شد که تسهیلاتی به مردم تعلق گرفت. قرار بود بعضی تسهیلات بلاعوض داده شود، اما برای تعدادی واریز شد و مابقی مغفول ماند که باید تکلیف این تسهیلات مشخص شود.

وی با اشاره به شناخت نداشتن شهروندان از تشکل‌های مردم‌نهاد، گفت: در مواردی تشکل‌های مردم‌نهاد با تشکل‌های احزاب سیاسی اشتباه گرفته می‌شود، لذا نخستین گام در گسترش این موضوع مهم، آموزش است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ارتباط با بدنه فعال اجتماعی را موضوعی مهم دانست و افزود: دیدار مدیران با شوراهای اسلامی منجر به تقویت گفتمان وحدت، همدلی، انسجام و وفاق بین مردم و مسئولان می‌شود.

وی گفت: در سیل اخیر، زندگی عشایر به کلی نابود شد و چادر عشایری و امکانات نیز به طور کامل به آن‌ها نرسید، همچنین سهمیه امکانات امدادی که به شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شد با آمار خسارت‌دیدگان تفاوت بسیاری داشت.

عسگری‌حسنوند با بیان اینکه لایروبی رودخانه بازفت و تسریع در روند ساحل‌سازی حاشیه این رودخانه لازم است، افزود: توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری بخش بازفت ضروری است تا معضلات موجود هرچه سریع‌تر رفع شود، همچنین این منطقه ظرفیت مناسبی برای گردشگری و پذیرش مسافران دارد و نیاز است مسئولان شهری توجه ویژه‌ای به ارتقای این ظرفیت مهم در شهر بازفت داشته باشند.

کد خبر 633253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.