مس رفسنجان یک- ذوب‌آهن صفر/ تارتار اولین حذف شده لیگ برتری

تیم فوتبال ذوب‌آهن با شکست مقابل مس رفسنجان از جام حذفی کنار رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، امروز _چهارشنبه، بیست‌ویکم دی‌ماه_ از ساعت ۱۴ تیم‌های مس رفسنجان و ذوب‌آهن در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر مس رفسنجان به پایان رسید. بدین ترتیب ذوب آهن وداع زود هنگامی با جام حذفی در این فصل داشت و به عنوان اولین تیم لیگ برتری از این مسابقات کنار رفت.

مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران

دیدار تیم‌های ذوب آهن و مس رفسنجان

ورزشگاه: شهدای مس رفسنجان

گل‌: لوسیانو پریرا (دقیقه ۷۱) برای مس رفسنجان

اخطار: حسن جعفری (دقیقه ۸۶) از مس رفسنجان؛ نادر محمدی (دقیقه ۳+۹۰) از ذوب آهن

مس رفسنجان: داوود نوشی‌صوفیانی، رامتین سلیمان‌زاده، فراز امامعلی، میثم تیموری (۹۰- مهدی ترکمان)، شاهین توکلی، حسن جعفری، فرشید باقری (۹۰- ایمان سلیمی)، محسن آذرباد (۷۳- مهرداد رضایی)، لوسیانو پریرا مندز، سیدمهدی حسینی (۷۰- امید لطیفی) و جفرسون سیلوا دوس‌سانتوس

سرمربی: محمد ربیعی

ذوب آهن: پارسا جعفری، امیرحسین رنگرز جدی، حامد نورمحمدی، سید محمد قریشی، پویا پورعلی، نادر محمدی، مهران نفری (۴۶- محمد امین درویشی)، جلال مداحی (۹۰- محمد علی فرامرزی)، سجاد جعفری (۷۶- صادق صادقی)، محمدحسین اسلامی و محمدرضا سلیمانی (۷۶- آرمان اکوان)

سرمربی: مهدی تارتار

داور: محمدحسین زاهدی‌فر

شرح بازی:

مس رفسنجان و ذوب آهن، دو تیمی که در لیگ برتر از لحاظ تساوی بین همه تیم‌ها رکورددار هستند در حالی برابر یکدیگر قرار گرفتند که از همان ابتدا بازی دو تیم چنگی به دل نمی‌زد و اکثر حملات دو تیم به پاس‌های بلند پشت مدافعان یا ارسال از جناحین ختم می‌شد. حملاتی که در نیمه نخست ثمری برای دو تیم نداشت و به جز یکی دو موقعیت جدی، خطری به وجود نیاورد.

بازی متعادل و کم موقعیت دو تیم در نیمه دوم هم ادامه داشت و دو تیمی که در لیگ برتر هم به سختی گل می خورند به ندرت موقعیت خطرناک به یکدیگر می دادند. با این وجود در حالی که بازی کم موقعیت و آرام دنبال می‌شد این مس رفسنجان بود که به لطف فرصت طلبی لوسیانو پریرا و شوتی که او از پشت محوطه جریمه زد به گل رسید. دیداری که مشخص بود سرنوشت آن با تعداد گل‌های خیلی کم هم می‌تواند مشخص شود در ادامه با حملات انتحاری ذوب آهن همراه شد، حملاتی که بیشتر با ارسال‌های بلند انجام می‌شد و در این بین یکی دو موقعیت خیلی خوب هم ایجاد کرد اما گلی در پی نداشت تا بازی با پیروزی مس رفسنجان به پایان برسد.

ذوب آهن که فصل گذشته با شکست سنگین مقابل پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده بود، این بار با شکست در خانه مس رفسنجان در مرحله یک شانزدهم نهایی از دور مسابقات جام حذفی کنار رفت تا مهدی تارتار با ذوب آهن باز هم در جام حذفی عملکرد ضعیفی به جا بگذارد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۷۱- مس رفسنجان) - لوسیانو پریرا چسبیده به محوطه جریمه ذوب آهن صاحب توپ شد و با ضربه پای چپ محکم دروازه ذوب آهن را نشانه گرفت تا توپ دور از دستان پارسا جعفری وارد دروازه تیم تارتار شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۴- پرتاب اوت بلند نادر محمدی از فاصله‌ای بسیار دور و نزدیکی نیمکت ذوب آهن، در محوطه جریمه مس رفسنجان با ضربه سر خطرناک قریشی همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳- کرنر ارسالی مس رفسنجان از سمت راست در مرکز محوطه جریمه و نزدیک دروازه با ضربه سر خطرناک فرشید باقری همراه شد اما این پارسا جعفری با شیرجه‌ای عالی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۲+۴۵- شوت زمینی سجاد جعفری از پشت محوطه جریمه مس رفسنجان را دروازه بان این تیم درازکش در اختیار گرفت.

دقیقه ۵۰- توپ ارسالی از سمت راست به تیر دوم دروازه ذوب آهن به تیموری رسید و شوت خطرناک او از زاویه بسته را پارسا جعفری برگشت داد. در ادامه توپ برگشتی با پاس تیموری در موقعیتی خوب به شیمبا رسید اما ضربه او به زیر توپ زده شد تا توپ از بالای دروازه به بیرون برود.

دقیقه ۷۹- ارسال تیز جدی از سمت راست در تیر دوم در موقعیتی بسیار خوب می‌رفت با ضربه سر مداحی تبدیل به گل شود اما توپ از بالای دروازه مس به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳- توپ ارسالی به محوطه جریمه مس در شلوغی آن منطقه با ضربه محکم نادر محمدی از نزدیکی نقطه پنالتی همراه شد اما توپی که می‌رفت تبدیل به گل تساوی شود در بین راه با برخورد به نورمحمدی تغییر مسیر داد و از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰- در شلوغی محوطه جریمه ذوب آهن ضربه خطرناک لطیفی پس از برخورد به بازیکنان ذوب آهن از بالای دروازه به بیرون رفت.

بهترین بازیکن:

لوسیانو پریرا که گلش سرنوشت بازی را مشخص کرد بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 632977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.