ضرورت رفت‌وآمد وسایل نقلیه با لاستیک یخ‌شکن و زنجیر چرخ در مواقع یخبندان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: از رفت و آمد با وسیله نقلیه بدون لاستیک یخ شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخبندان و لغزندگی سطح معابر خودداری کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز - سه‌شنبه بیستم دی - در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی به صورت برف و باران در دی ماه و صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی و احتمال وقوع بارش‌های شدید و لغزندگی جاده‌ها و معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها به ۲۲ پایگاه امدادی سراسر استان آماده‌باش کامل اعلام شد.

وی در خصوص لزوم رعایت نکات ایمنی از سوی مردم هنگام فعالیت سامانه بارشی، افزود: افراد باید هنگام بارش برف و در مواقع یخبندان تا جای ممکن از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهروندان باید از رفت و آمد با وسیله نقلیه بدون لاستیک یخ‌شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخبندان و لغزندگی سطح معابر خودداری و قبل از تردد در مناطق سردسیر و جاده‌های برف‌گیر، اخبار وضع هوای آن مناطق را از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یا سازمان هواشناسی پیگیری کنند. دقت لازم هنگام بیرون آمدن از منزل و گذر از پل‌های عابر پیاده ضروری است‌.

وی تصریح کرد: در زمان لغزندگی معابر، کودکان و سالخوردگان تا حد امکان از منزل خارج نشوند. اسکان در راه‌ماندگان یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود که در مواقعی همچون بارش برف، بارندگی شدید، کولاک، مه‌گرفتگی یا خرابی جاده‌ها، امدادگران با برپایی اردوگاه‌های اسکان موقت به افراد در راه‌مانده خدمت‌رسانی می‌کنند. علاوه بر امداگران و نجاتگران حاضر در پایگاه‌های امدادی، چنانچه حادثه‌ای رخ دهد که نیاز به اعزام تیم‌های بیشتری باشد؛ تیم‌های واکنش سریع استان نیز در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت نیاز به سرعت به منطقه مورد نظر اعزام شوند.

مثنوی اضافه کرد: نیروهای عملیاتی طرح امداد و نجات زمستانه در استان چهارمحال و بختیاری در ۱۸ پایگاه امداد و نجات ثابت، چهار پست موقت و تمام مراکز جمعیت هلال احمر استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

کد خبر 632786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.