رایزنی گسترش همکاری ترانزیت کالا و انرژی با ترکیه و آذربایجان/رفع سوء‌تفاهم با آذربایجان

رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با استقبال نایب رئیس اول مجلس و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و پس از شرکت در سیزدهمین مجمع عمومی پارلمان‌های آسیایی، وارد تهران شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد در سخنانی با اشاره به دیدارها و گفت‌وگوهای صورت گرفته با مقامات بلندپایه حاضر در این اجلاس اظهار کرد: سفری فشرده و پرکار به کشور ترکیه انجام شد، این اجلاس که در ادوار گذشته به دلیل پاندمی کرونا به صورت غیرحضوری انجام می‌شد، امسال با حضور ۴۴ هیئأت پارلمانی در سطوح مختلف از کشورهای آسیایی برگزار شد.

وی با اشاره به نشست سه‌جانبه بین رؤسای مجالس جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان و ترکیه در حاشیه اجلاس APA افزود: در حاشیه این اجلاس نشست‌هایی به طور خاص با رؤسای مجالس آذربایجان و ترکیه به صورت دوجانبه و سه‌جانبه داشتیم که در نشست سه‌جانبه موضوعات مربوط به حمل‌ونقل و ترانزیت کالا و انرژی بین سه کشور مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس قوه مقننه با اشاره به سوء‌تفاهم‌های اخیر با جمهوری آذربایجان گفت: این مسائل نیز برطرف شد و قرار شد در آینده سفری به باکو داشته باشم، همچنین مقرر شد این نشست‌ها تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: گفت‌وگوها برای مسیرهای ترانزیتی شمال-جنوب و شرق-غرب صورت گرفت و مقرر شد نشست‌های سه‌جانبه در سطح وزرای خارجه، دفاع و سران شکلبگیرد و بحث‌های مرتبط با حمل‌ونقل، ترانزیت و تجارت نیز مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 632676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.