اشتغال‌آفرینی مطالبه مهم شوراها است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری از مطالبات عمومی شوراهای اسلامی در سطح استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _دوشنبه نوزدهم دی_ در جلسه رفع مشکلات اقتصادی مردم شهر بلداجی، ضمن قدردانی از همکاری نمایندگان بنیاد برکت در استان چهارمحال‌وبختیاری با جامعه شورایی و مردم اظهار کرد: بنیاد، مامنی برای نمایندگان مردم است که برای رفع مشکلات به آن مراجعه کرده‌اند و هیچ‌گاه هم دست خالی بازنمی‌گردند.

وی با اشاره به معضل بیکاری در میان قشر جوان افزود: در مناطق محروم در بخش اشتغال خانگی و روستایی و با توانمند کردن کارآفرینان‏، بنیاد برکت در استان چهارمحال‌وبختیاری نقش بسزایی را ایفا کرده که این امر مرهون تلاش مسئولان و تسهیلگران آن است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر نقش و اهمیت اشتغال‌زایی در محرومیت‌زدایی، خاطرنشان کرد: اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری از مطالبات عمومی شوراهای اسلامی در سطح استان است.

افزایش تسهیلگران بنیاد برکت

عبداله صفیان، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برکات وجود بنیاد برکت در استان گفت: برخی زنان عفت خود را حفظ و با سیلی بر صورت امور خود را می‌گذرانند، لذا نگاه ویژه به این قشر از مهمترین موضوعات است.

وی افزود: در همین راستا تشکیل کارگروه بنیاد برکت در شهر بلداجی به منظور مشخص کردن نقاط آسیب‌پذیر شهر و رفع آنها از ضروریات است که می‌طلبد مسئولان امر علاوه بر افزایش تسهیلگران مناطق به‌خصوص در شهرستان بروجن در تشکیل کارگروه‌های شهرهای آسیب‌پذیر اقدام کنند.

ارائه طرح‌های کشاورزی به بنیاد برکت به منظور رفع مشکل کشاورزان شهر بلداجی

زهرا مردانی، عضو شورای اسلامی شهر بلداجی با اشاره به چند طرح کشاورزی در زمین‌هایی با جریب بالا در این شهر گفت: آماده‌سازی چند طرح کشاورزی و استفاده از تسهیلات و مزایای بنیاد برکت جهت بهبود وضعیت کشاورزان بلداجی گام مهمی در تحقق مطالبات آنان است که می‌طلبد در اولویت کاری بنیاد برکت قرار گیرد.

لزوم همکاری بنیاد برکت با شهرداری‌ها جهت رفع مشکلات عمرانی شهرها

شهناز رفیعی‌مفرد، عضو شورای اسلامی شهر بلداجی با اشاره به مشکلات موجود در این شهر اظهار کرد: اگرچه نام شهر بر بلداجی نهاده شده است اما با نبود زیرساخت‌های شهری دست و پنجه نرم می‌کند، همچنین در بسیاری از کوچه‌ها امکان تأمین اعتبار برای آسفالت مهیا نشده است و شأن شهری با وجود سرانه‌های فضای سبز به طور کامل حفظ نشده است.

وی افزود: بنیاد برکت باید برای کمک به شهرداری‌ها اقدام کند، چرا که کمک در عمران شهرها و روستاها گامی در جهت بهبود وضعیت مردم است.

به گزارش ایمنا، این جلسه به درخواست شورای اسلامی شهر بلداجی به منظور رفع مشکلات اقتصادی مردم این شهر با حضور رئیس شورای اسلامی استان، نماینده شهرستان شوراهای بروجن در شورای اسلامی استان، نماینده بنیاد برکت در استان و اعضای شورای اسلامی شهر بلداجی برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد بنیاد برکت استان مکاتبه در خصوص افزایش تسهیلگران شهرستان بروجن را انجام دهد و نسبت به تشکیل کارگروه این شهر اقدام کند و در سال مالی جدید جهت رفع مشکل مردم همکاری لازم را انجام دهد.

کد خبر 632461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.