اجرای دیوارنگاری در جداره‌های محله جامی

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: به منظور احیا و مرمت جداره‌های فرسوده خیابان جامی شرقی و غربی و آرایش سیمای بصری محلات، دیوارنگاری به مساحت ۱۱۴۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال در این محله اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، میثم بکتاشیان اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه‌های محله‌محوری، انجام دیوارنگاری در جداره‌های محله جامی با مشارکت شهرداری منطقه یک و سازمان زیباسازی در حال اجرا است.

وی افزود: دیوارنگاری، نقش ارزشمندی در زیباسازی و ارتقای شادابی و نشاط محله دارد و در ابعاد اجتماعی همچون تثبیت هویت شهری و سکونتی نیز سهم بسزا و غیرقابل انکاری دارد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: این پروژه دیوارنگاری به منظور احیا و مرمت جداره‌های فرسوده خیابان جامی شرقی و غربی و آرایش سیمای بصری محلات به مساحت ۱۱۴۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال در این محله اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ارزشمند برای هویت محلی و ارتقای دانش عمومی مردم، شناساندن و معرفی چهره‌های فاخری است که نام آنها بر خیابان‌ها و محلات شهر نقش بسته است، خاطرنشان کرد: نورالدین عبدالرحمان جامی شاعر و عارف نامدار ایرانی قرن نهم هجری است که خیابان جامی و محله جامی به نام این چهره فاخر ادبی مزین شده است.

بکتاشیان اظهار کرد: به همین منظور و در راستای هویت‌سازی سعی شده است که از شعرهای منسوب به این شاعر بزرگ در دیوارنگاره‌های محله جامی استفاده شود، لذا امیدواریم این اقدام در ایجاد تعامل و حس تعلق شهروندان و ساکنان محله جامی و افزایش رضایتمندی آنها مؤثر باشد.

کد خبر 632296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.