فارغ‌التحصیلان علمی‌کاربردی مشکلی در زمینه اشتغال ندارند

معاون علمی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان گفت: رشته‌های دانشگاه علمی‌کاربردی عمدتاً براساس شغل طراحی شده و اگر دانشجویان در طول زمان تحصیل بتوانند مهارت‌های آموزش داده شده را به خوبی فراگیرند، برای ورود به بازار کار مشکلی نخواهند داشت.

غلامرضا مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درحال‌حاضر متقاضیان رشته‌های مختلف، علاقه‌ای به دوره‌های بلندمدت دو تا هشت ساله ندارند و بسیاری از دانشگاه‌ها، دوره‌های کوتاه‌مدت برگزار می‌کنند. دانشگاه علمی‌کاربردی در کشور به عنوان یکی از پیشگامان دوره‌های کوتاه‌مدت شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: قبل‌تر دوره‌های دانشگاه علمی‌کاربردی تحت عنوان «پودمانی» برگزار می‌شد، اما اکنون در سه حالت تک‌پودمان، تک‌درس و دوره‌های آزاد برگزار می‌شود؛ دانشجویان براساس علاقه و نیاز خود می‌توانند در دوره‌های کوتاه‌مدت شرکت کند.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: این دوره‌ها از چهار ساعت شروع و تا ۴۷۶ ساعت هم به طول می‌انجامد که دانشجویان می‌توانند در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند و یک مهارت خاص را آموزش ببینند.

وی اضافه کرد: ازجمله مزیت‌های دوره‌های کوتاه مدت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که دانشجویان می‌توانند در هر زمان بنا به تمایل در دوره‌های کوتاه‌مدت شرکت کنند.

مالکی خاطرنشان کرد: دوره‌ها با توجه به نیاز اشتغال جامعه برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند در راه توسعه کسب‌وکار خود مهارت‌های بیشتری فراگیرند یا زمینه‌ساز اشتغال باشند.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان گفت: درحال‌حاضر حدود ۱۱ هزار نفر در دانشگاه علمی‌کاربردی مشغول تحصیل هستند که این افراد از ۲۰ تا ۶۵ سال سن دارند؛ افرادی که بیشتر از ۳۰ سال سن دارند عمدتاً شاغل بوده و فقط در راستای ارتقای مهارت اقدام به تحصیل می‌کنند.

وی افزود: حدوداً ۶۰ درصد از متقاضیان دوره‌های دانشگاه علمی‌کاربردی، قبلاً مشغول به فعالیت بوده‌اند و صرفاً جهت توانمندسازی و ارتقای شغل وارد دانشگاه می‌شوند. دوره‌هایی که در دانشگاه علمی‌کاربردی برگزار می‌شود مرتبط با رشته‌های مورد نیاز جامعه و زمینه‌ساز اشتغال افراد است.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: رشته‌های دانشگاه علمی‌کاربردی عمدتاً براساس شغل طراحی شده و اگر دانشجویان در طول زمان تحصیل بتوانند مهارت‌های آموزش داده شده را به خوبی فراگیرند برای ورود به بازار کار مشکلی نخواهند داشت.

کد خبر 631280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.