شارژ اسکوترهای برقی در ایستگاه‌های متروی بارسلونا

طرحی آزمایشی به مدت ۱۲ ماه در بارسلونا، پایتخت بخش خودمختار کاتالونیای اسپانیا، برای تامین انرژی مورد نیاز اسکوترهای برقی از ایستگاه‌های مترو آغاز شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیر بخش حمل‌ونقل شهری بارسلونا طرحی برای شارژ اسکوترهای برقی از ایستگاه‌های متروی ارائه داده است که توسط گروهی از خلاقان جوان شهر پیشنهاد شده است. پیاده‌سازی آزمایشی این طرح با موافقت مدیران مواجه شده است و به دنبال آن، دارندگان اسکوترهای برقی می‌توانند شارژ وسایل نقلیه کوچک خود را از ایستگاه‌های مترو تأمین کنند که در صورت مطلوب بودن مرحله آزمایشی، این طرح به طور دائمی در بارسلونا پیاده خواهد شد. در واقع، تعداد ۹ ایستگاه شارژ موقت در متروهای بارسلونا نصب شده است و نیروی لازم برای تردد دارندگان اسکوترهای برقی را فراهم می‌آورد.

شارژ اسکوترهای برقی در ایستگاه‌های متروی بارسلونا

اقدام جدید مدیران بارسلونا به تأمین شارژ اسکوترهای برقی از ایستگاه‌های مترو، در واکنش به افزایش قابل‌توجه شهروندان به استفاده از خودروهای الکتریکی و به دنبال آن، کاهش ظرفیت ایستگاه‌های شارژ اعمال شده است و دائمی شدن آن، به گرایش بیشتر مردم به جایگزینی وسایل نقلیه موتوری خود با این خودروهای سبز کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر این، مدیران پیش‌بینی کرده‌اند که گرایش شهروندان بارسلونا به اتخاذ تردد سبز در پی فراهم آوردن امکان شارژ راحت‌تر و قابل دسترسی‌تر وسایل نقلیه الکتریکی به ذخیره ۱۲۲ هزار تنی گاز دی‌اکسید کربن و کاهش ۲۰ میلیون یوریی مصرف انرژی برای سوخت این خودروها در سال منجر خواهد شد.

شارژ اسکوترهای برقی در ایستگاه‌های متروی بارسلونا

نوآوری‌های داخلی در بارسلونا

مسئولان بارسلونا ادعا کرده‌اند که رفع نیاز شارژ دارندگان اسکوترهای برقی علاوه بر تمام مزایای خود، در کارآمدی انرژی شهری نیز نقش مهمی ایفا می‌کند، ضمن این‌که در اتصال دارندگان اسکوترها به ایستگاه‌های مترو و تشویق آن‌ها به پیمودن مسیرهای طولانی از طریق قطارهای شهری اثربخش خواهد بود. این رویکرد برای برنامه‌ریزان شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چراکه طرح آن توسط خلاقان جوان شهر ارائه شده است و نوعی نوآوری داخلی به‌شمار می‌رود که می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر شهرهای جهان به منظور رفع بحران انرژی مورد نیاز شارژ خودروهای الکتریکی عمل کند.

کد خبر 630505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.