شکایتی درباره تعرض و آزار و اذیت جنسی مطرح نشده است/ ضرورت بازدید دادستان‌ها از زندان زنان

معاون نظارت بر امور دادسراها، ضابطان و زندان‌های دادستانی کل کشور با اشاره به شایعه‌های مطرح شده در راستای آزار و اذیت برخی از زنان بازداشت شده، گفت: در اجرای دستور دادستان کل کشور هیئت سه نفره به از زندان زنان قرچک بازدید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی کل کشور، عبدالصمد خرم‌آبادی در خصوص شایعه‌های مطرح شده نسبت به آزار و اذیت برخی از زنان بازداشت شده، اظهار کرد: در اجرای دستور دادستان کل کشور هیئت سه نفره به سرپرستی یکی از قضات دادسرای دیوان عالی کشور در روزهای گذشته از زندان زنان قرچک بازدید کردند و با زندانیان به گفت‌وگو پرداختند.

وی ادامه داد: در این بازرسی با تمام بازداشت شدگان اغتشاشات گفت‌وگو به عمل آمد و به رغم اعلام آمادگی هیئت برای رسیدگی به تمام شکایت‌ها و ادعاها، شکایتی در خصوص تعرض و آزار و اذیت جنسی مطرح نشد.

معاون دادستان کل کشور تصریح کرد: تعدادی از بازداشت شدگان از هیئت بازرسی تقاضای تبدیل قرار بازداشت موقت خود به قرار وثیقه یا کفالت داشتند که در هماهنگی با قضات رسیدگی کننده و مساعدت آن‌ها با تبدیل قرار و آزادی آن‌ها موافقت شد.

وی اضافه کرد: در اجرای دستور دادستان کل کشور، دادستان‌های سراسر کشور موظف شدند از زندان‌هایی که زنان در آن‌ها نگهداری می‌شوند، بازدید کرده و وضعیت آن‌ها را بررسی کنند، تاکنون هیچ گزارش یا شکایتی در خصوص آزار و اذیت زنان در زندان‌ها واصل نشده است.

کد خبر 629665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.