افزایش دوره‌های کوتاه‌مدت دانشگاه علمی‌کاربردی/ اشتغال، محور اصلی آموزش‌ها

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در دانشگاه علمی کاربردی آموزش تنها به منظور یادگیری صورت نمی‌گیرد، بلکه برای تربیت نیروی انسانی توسعه می‌یابد؛ بنابراین چه در دوره‌های آموزشی بلند مدت و چه کوتاه مدت رویکرد این مرکز علمی توسعه و طراحی دوره‌های آموزشی مبتنی بر اشتغال است.

علیرضا جمال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، اظهار کرد: امروزه شرایط اقلیمی، جهت‌گیری تکنولوژی و توسعه بازار کار در دنیا به گونه‌ای شده است که آموزش‌ها به سمت تخصصی شدن هدایت شده است.

وی افزود: با توجه به تعاریف آموزش‌های کوتاه مدت با توجه به تغییراتی که امروزه در جهان شکل گرفته توسعه یافته و شرایط مطلوبی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه لازمه ایجاد اشتغال پایدار است

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: در حال حاضر باید از شرایط خوبی که به‌واسطه توسعه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت ایجاد شده، استفاده کنیم؛ در این راستا پتانسیل‌های مطلوبی در استان اصفهان وجود دارد و قطعاً در آینده مشاغل بسیاری در این استان و به‌ویژه در بستر IT شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی قطعاً به دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کمک می‌کند تا در طراحی رشته‌ها و عملیاتی کردن آن‌ها بهتر عمل کند تا افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در این رشته‌های هستند، بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

جمال‌زاده در رابطه با رویکرد دانشگاه علمی کاربردی در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی فلسفه و هدف مشخصی دارد که این هدف چیزی جز توسعه آموزش‌های مبتنی بر مشاغل نیست.

وی افزود: در دانشگاه علمی کاربردی آموزش تنها به منظور یادگیری صورت نمی‌گیرد، بلکه برای تربیت نیروی انسانی توسعه می‌یابد. در این راستا مباحثی مانند توانمندسازی نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: چه در دوره‌های آموزشی بلندمدت و چه کوتاه‌مدت رویکرد دانشگاه علمی کاربردی توسعه، طراحی و تدوین دوره‌های آموزشی مبتنی بر شغل است.

وی اشاره کرد: شرایط بسیار مطلوبی در این مرکز علمی ایجاد شده و اکنون می‌توان به واسطه آموزش‌های کوتاه مدت سرعت توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی را افزایش داد.

جمال‌زاده در رابطه با اقدامات دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه توسعه آموزش‌های کوتاه مدت، گفت: هدف دانشگاه علمی کاربردی استفاده از پتانسیل آموزش‌های کوتاه مدت است و به همین منظور قصد داریم در سطوح مختلف کشور حضور یافته و برنامه‌های درسی را به‌صورت اختصاصی برای استان‌های مختلف طراحی کنیم.

وی افزود: این اقدام قطعاً زمینه‌ای می‌شود که در استان‌های مختلف، آموزش کوتاه مدت متناسب با پتانسیل‌های موجود، توسعه پیدا کند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به چگونگی شرایط آموزش‌های کوتاه مدت، گفت: معمولاً دوره‌های آموزشی بلند مدت به دلیل اینکه در حوزه‌های مختلف شغلی تعریف شده‌اند، طیف وسیعی از مشاغل هم‌خانواده خود را در بر می‌گیرند.

وی اشاره کرد: دوره‌های کوتاه مدت با محوریت اشتغال برگزار می‌شود، اما این دسته از آموزش‌ها تنها بر مبنای یک شغل یا مهارت تدوین می‌شود؛ این تعریف قالب استانداردها و مباحث درسی دوره‌های کوتاه مدت را مشخص می‌کند.

کد خبر 629583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.