لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای ساخت مسکن مقاوم

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد گفت: زمین لرزه ممکن است هر لحظه رخ دهد؛ لذا باید همیشه آماده امدادرسانی و خدمات‌رسانی باشیم، اما قبل از آن باید تمهیدات لازم برای ساخت مسکن مقاوم در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز _ دوشنبه پنجم دی‌ماه _ در نشست بهره‌گیری از آموزه‌های زلزله بم، اظهار کرد: قبل از وقوع بلایای طبیعی باید به مباحث اجتماعی، روحی و روانی و آسیب‌هایی که به مردم وارد می‌شود، هنگام وقوع حادثه باید به نحوه آواربرداری و بعد از زلزله به اصول خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان توجه کرد تا موارد به درستی مدیریت شود.

وی افزود: قبل از وقوع حوادث باید مانورهای لازم برگزار شود و مسائل در زمان بحران مورد بررسی قرار گیرد تا در زمان حادثه با مشکل بیشتری مواجه نشویم.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر از تجربیات دیگران استفاده نکنیم، به طور قطع در زمان حادثه با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد، با توجه به اینکه استان چهار محال و بختیاری زلزله‌خیز است، باید پیش‌بینی موارد لازم از جمله ایجاد زیرساخت‌ها برای مقام‌سازی مسکن، آگاهی‌رسانی به شهروندان و استفاده از تجربه دیگران انجام شود.

نجفی ادامه داد: زمین لرزه ممکن است هر لحظه رخ دهد؛ لذا باید همیشه آماده امدادرسانی و خدمات‌رسانی باشیم، اما قبل از آن باید تمهیدات لازم برای ساخت مسکن مقاوم اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: بدون شک در جوامع امروزی توسعه مدیریت شهری، تحول مشارکتی، آموزش، پایداری شهری و توسعه یافتگی با حقوق شهروندی و مشارکت شهروندان ارتباط مستقیم دارد، چراکه مدیریت هر شهر به سه عنصر شهر، شهروند و شهرداری وابسته است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد اضافه کرد: تعامل دوسویه میان شهروندان و شهرداری زمینه را برای مشارکت فراهم می‌کند، هرچقدر نقش شهروندان در اداره شهر بیشتر شود، حس تعلق آنان به شهر نیز افزایش می‌یابد.

نجفی با بیان اینکه تلاش سرپرست شهرداری شهرکرد و کارکنان شهرداری عمران و توسعه شهر است، تاکید کرد: هدف و انگیزه همه ما خدمت به مردم و توسعه شهر با تلاش و همدلی شهروندان است.

وی گفت: لازم است با برنامه‌ریزی صحیح نیاز به فضای مجازی را مدیریت کرد، چراکه استفاده بیش از حد از این محیط اعتیادآور، آسیب‌رسان و تلف کننده زمان است و موجب مختل شدن جریان زندگی و آسیب‌های فراوان دیگر می‌شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد افزود: برخی از افراد پس از استفاده مستمر از فضای مجازی، از دنیای واقعی فاصله می‌گیرند و نقش و جایگاه خود را فراموش می‌کنند، نبود نظارت صحیح بر فرزندان، افت تحصیلی دانش‌آموزان، کاهش زمان ارتباط والدین با فرزندان و دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر، از جمله آفت‌های شبکه‌های اجتماعی و مجازی است که امروزه گریبانگیر خانواده‌ها شده است.

کد خبر 629344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.