پربازدیدترین موزه‌های جهان

پربازدیدترین موزه‌های جهان شامل موزه لوورپاریس، موزه ملی چین، موزه ملی تاریخ طبیعی و موزه ملی هوا و فضا آمریکا، موزه بریتانیا، موزه هنر متروپولیتن و موزه تیت مدرن لندن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه‌ها مکان‌هایی هستند که میراث ملی تاریخ حال و گذشته بشر را به تصویر می‌کشند. در این مراکز مصنوعات مختلف، نشان‌ها، دست‌نوشته‌ها و هر شیئی که از نظر فرهنگ، هنر، علم و تاریخ اهمیت دارد، نگهداری می‌شود. این مکان‌های سرگرم کننده، زمینه‌ای را برای محققان و متخصصان فراهم می‌کنند تا به‌دنبال دانش عمیق در مورد موضوع مورد علاقه خود باشند. اگرچه موزه‌ها در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان وجود دارند، اما بعضی از آن‌ها بازدیدکنندگان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. در ادامه شما را با بهترین و پربازدیدترین موزه‌های جهان آشنا می‌کنیم:

موزه کاخ ملی، تایوان (۵.۴ میلیون بازدید کننده سالانه)

موزه کاخ ملی در سال ۱۹۲۵ در شهر ممنوعه پکن تأسیس شد. این موزه بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین مکان در کل تایوان است که تمام مصنوعات و متون مقدس مکتوب مربوط به تاریخ ۱۰ هزار سال چین را در بر می‌گیرد. اکنون حدود ۷۰۰ هزار مورد مربوط به تاریخ فرهنگی چین و آداب و رسوم یا آئین‌های باستانی این کشور در این موزه کاخ ملی به‌چشم می‌خورد.

پربازدیدترین موزه‌های جهان

موزه تیت‌مدرن، لندن (۵.۸ میلیون بازدید کننده سالانه)

موزه تیت‌مدرن در محله سات آرک (Southwark) لندن قرار دارد. این مکان یکی از گالری‌های ملی بریتانیا محسوب می‌شود که هنر مدرن را به تصویر می‌کشد. موزه تیت‌مدرن از هفت طبقه تشکیل شده است که برای صدها بازدیدکننده فضای کافی دارد. این مکان شگفت‌انگیز سالانه ۵.۸ میلیون بازدید کننده دارد و به عنوان سومین موزه بزرگ بریتانیا و نهمین موزه پربازدید جهان شناخته می‌شود.

موزه هنر متروپولیتن، آمریکا (۶.۱ میلیون بازدید کننده سالانه)

از میان سازه‌ها و ساختمان‌های باشکوه بشر، موزه هنر متروپولیتن، یکی از بهترین موزه‌های جهان محسوب می‌شود که حدود دو میلیون مصنوعات و اشیا را در خود جای داده است. مساحت این موزه دو میلیون فوت مربع است و بزرگ‌ترین موزه هنر در آمریکا است که در سراسر جهان نیز حرف برای گفتن دارد.

پربازدیدترین موزه‌های جهان

گالری ملی لندن، بریتانیا (۶.۴ میلیون بازدید کننده سالانه)

گالری ملی، یکی دیگر از موزه‌های پربازدید جهان است که در میدان ترافالگار (Trafalgar Square) در مرکز لندن قرار دارد. این گالری شامل ۲۳۰۰ نقاشی می‌شود که کل تاریخ بریتانیا را از قرن سیزدهم تا سال ۱۹۰۰ در بر می‌گیرد. همچنین شاهکارهایی که توسط هنرمندان برجسته جهان نظیر ونسان ون‌گوگ و لئوناردو داوینچی خلق شده‌اند، در گالری ملی لندن به چشم می‌خورد.

موزه ملی هوا و فضا، آمریکا (۶.۷ میلیون بازدید کننده سالانه)

موزه ملی هوا و فضا که پنجمین موزه پربازدید جهان محسوب می‌شود، در واشنگتن‌دی‌سی قرار دارد. در این موزه شگفت‌انگیزترین مجموعه از هواپیماها و فضاپیماهای تاریخی جهان جای گرفته است. موزه ملی هوا و فضا در سال ۱۹۴۶ ساخته شد و دارای فضای کافی برای بیش از ۶.۷ میلیون بازدید کننده است. این موزه یک مکان عالی برای همه فضانوردان و علاقه‌مندان این علم است.

پربازدیدترین موزه‌های جهان

موزه بریتانیا، لندن، (۶.۷ میلیون بازدید کننده سالانه)

موزه ملی فرهنگ و تاریخ بشر بریتانیا که در سال ۱۷۵۳ تأسیس شد، تمام مصنوعات مهم در مورد حقایق زندگی انسان را به تصویر می‌کشد. این موزه با حدود هشت میلیون اقلام مختلف، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های جهان به شمار می‌رود. موزه بریتانیا حقایق مکتوب را به تصویر می‌کشد و از داستان‌های تاریخ بشر، از دوران شناخته شده قدیم تا دهه‌های کنونی پرده برداری می‌کند.

موزه ملی تاریخ طبیعی، واشنگتن‌دی‌سی (۷.۳ میلیون بازدید کننده سالانه)

یکی دیگر از پربازدیدترین موزه‌های جهان در شهر واشنگتن‌دی‌سی قرار دارد و تعداد بازدیدکننده‌های سالانه آن به حدود ۷.۳ میلیون نفر می‌رسد. نمونه‌های مختلفی از گیاهان، فسیل‌ها، شهاب سنگ‌ها، مصنوعات انسانی و سنگ‌ها در این موزه نگهداری می‌شود. تعداد کل آثار نمایش داده شده در موزه ملی تاریخ طبیعی حدود ۱۲۶ میلیون مورد است که میلیون‌ها بازدید کننده را به سوی خود جذب می‌کند. این مکان شگفت انگیز ۲۴ ساعته شبانه روز و به صورت رایگان برای عموم باز است.

پربازدیدترین موزه‌های جهان

موزه ملی چین، پکن (۷.۵ میلیون بازدید کننده سالانه)

پربازدیدترین موزه چین در شهر پکن قرار دارد و سالانه بیش از هفت میلیون بازدید کننده را به سوی خود جذب می‌کند. این مکان حدود ۱۲ سال پیش ساخته شده است و قدمت زیادی ندارد، اما اقلام موجود در آن حدود یک میلیون عدد است. موزه ملی چین در مجموع دارای ۲۸ سالن نمایشگاهی است که فضایی برای صدها بازدید کننده را فراهم می‌کند.

موزه لوور پاریس، فرانسه (۹.۳ میلیون بازدید کننده سالانه)

موزه لوور به دلیل ساختار نمادین شگفت‌انگیز خود که ابتدا به عنوان یک قلعه در پایان قرن دوازدهم ساخته شد، در جهان مشهور است. این موزه یکی از مکان‌های مهمی است که بیشتر بازدیدکنندگان شهر پاریس را به سوی خود جذب می‌کند. موزه لوور، بزرگ‌ترین مجموعه اشیا را که شامل ۳۵ هزار اثر هنری و ۳۸۰ هزار شیء می‌شود، در خود جای داده است. این موزه، تاریخ دوران رشد بشر را به تصویر می‌کشد.

پربازدیدترین موزه‌های جهان

کد خبر 629324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.