اهدای بیش از ۶۷ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس اصفهان

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سراسر استان و با همکاری اولیا و مربیان خیراندیش، حدود ۶۷ هزار و ۲۴۲ جلد کتاب در قالب طرح «نذر کتاب» به کتابخانه‌های مدارس اهدا شد.

مرتضی شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه «نذر کتاب» مقوله‌ای تأثیرگذار در فرهنگ و طرحی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و در دسترس قرار دادن کتاب برای تمام اقشار جامعه است، اظهار کرد: این طرح آبان‌ماه سال جاری در مدراس استان اصفهان برگزار شد که در مجموع بیش از ۶۷ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس اهدا شده بود.

وی درباره نحوه اجرای طرح نذر کتاب، افزود: در تمام مدارس به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی شد که کتاب‌هایی که در منزل مورد مطالعه قرار دادند در صورت تمایل و با اجازه والدین به مدرسه محل تحصیل خود، اهدا کنند و مربیان پس از جمع‌بندی آن دسته از کتاب‌های اهدایی که مناسب سن دانش‌آموزان است را در کتابخانه‌های کلاسی یا آموزشگاهی در اختیار سایر محصلان همان مدرسه‌ها قرار دهند.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری طرح نذر کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: در این طرح ۲۴۶۳ مدرسه در استان مشارکت داشته‌اند که دانش‌آموزان دوره ابتدایی در ۱۳۸۵ آموزشگاه تعداد ۴۰ هزار و ۳۰۴ جلد کتاب را به کتابخانه‌های کلاسی خود اهدا کردند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان دختر و پسر دوره متوسطه اول در ۶۸۱ مدرسه، ۱۵ هزار و ۳۵۴ جلد کتاب و محصلان دوره متوسطه دوره دوم در ۳۹۹ دبیرستان، تعداد ۱۱ هزار و ۵۸۴ جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس خود اهدا کردند.

شکری با بیان اینکه هفت میلیون و ۵۲۴ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس استان اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سرانه هر دانش‌آموز در حوزه کتاب و کتابخانه مدارس متوسطه اول و دوم استان با تعداد کتاب‌های موجود چهار میلیون و ۶۶۰ هزار و ۵۰۰ جلد به‌صورت میانگین برای هر محصل ۱۲ جلد و در دوره ابتدایی با تعداد دو میلیون و ۸۵۴ هزار و ۱۰۰ جلد سرانه هر دانش‌آموز حدود ۱۰ کتاب است.

کد خبر 629303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.