ساختمان‌ها باید براساس استاندارد احداث شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایران کشوری زلزله‌خیز است و جزو ۱۰ کشور نخست جهان در زمینه بلاخیزی به‌شمار می‌رود، گفت: روند ساخت‌وسازها باید بر اساس استانداردها باشد تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز_ یکشنبه چهارم آذر_ در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز ملی ایمنی اظهار کرد: در سایر شهرهای کشور و تهران، ساخت‌وسازهایی را مشاهده کردیم که حین ساخت فروریخت.

وی با بیان اینکه ایران کشوری زلزله‌خیز است و جزو ۱۰ کشور نخست جهان در زمینه بلاخیزی به‌شمار می‌رود، افزود: روند ساخت‌وسازها باید بر اساس استانداردها باشد تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اینکه شهر تهران روی سه گسل قرار دارد، گفت: با نمونه‌های ارائه شده و مطالعاتی که انجام شده است، باید آماده باشیم تا مشکلی پیش نیاید، اگر در پایتخت زلزله رخ دهد با خیابان‌های باریک و ترافیک زیاد، فاجعه‌ای بزرگ در تاریخ را رقم خواهد زد. در زلزله بم شاهد بودیم مسجد جامع ساخته شده در چندین قرن گذشته، سالم ماند، اما ساختمان‌های جدید فروریخت، لذا معتقدیم اگر ساختمان‌ها ایمن ساخته شود، از وقوع حوادث بسیاری جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز در کشور افزود: دلار به صورت تبلیغی و هیجانی در حال افزایش است اما در کشورهای همسایه چنین چیزی مشاهده نمی‌شود، این اتفاق باعث می‌شود برای خریدهای داخلی و خارجی با مشکل روبه‌رو شویم.

کد خبر 629039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.