حملات طالبان پاکستان به اسلام‌آباد رسید

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت عملیات انتحاری امروز در اسلام‌آباد را درحالی برعهده گرفت که زنگ تهدید جدی سرایت حملات تروریستی به پایتخت پاکستان به صدا درآمد.

به گزارش ایمنا، طرح انتقال خودروی بمب‌گذاری شده به قلب اسلام‌آباد با شناسایی عامل انتحاری خنثی شد و به گفته مقامات پاکستانی، پایتخت از یک حادثه ناگوار نجات یافت.

در نتیجه اقدام مهاجم انتحاری در انفجار خودروی شناسایی شده در منطقه "آی -۱۰" شهر اسلام‌آباد یک مأمور پلیس کشته و ۴ نفر دیگر از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

در همین حال گروه تحریک طالبان پاکستان مسئولیت عملیات تروریستی امروز در پایتخت را برعهده گرفت درحالی که سرایت موج جدید عملیات‌های انتحاری به شهر اسلام‌آباد به شدت موجب نگرانی دولت و نهادهای مجری قانون شده است.

طالبان پاکستان طی هفته‌های اخیر مسئولیت بسیاری از عملیات‌های ترور، انفجار به ویژه گروگان‌گیری در مرکز پلیس ضدتروریسم در استان خیبرپختونخوا را برعهده گرفته بود.

«شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان عملیات انتحاری در اسلام‌آباد را محکوم کرد و گفت: جنگ مردم پاکستان علیه تروریسم با قوت تمام ادامه خواهد یافت.

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که در انفجار خودروی بمب گذاری شده ۲ عامل انتحاری از جمله یک زن کشته شدند.

انفجار انتحاری امروز موجب اعلام وضعیت هشدار قرمز امنیتی در پایتخت پاکستان شده و پلیس اسلام‌آباد برای برخورد با هرگونه تحرکات مشکوک در داخل و حومه شهر به حالت آماده‌باش درآمده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 628616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.