حرکت تحسین برانگیز مراکشی‌ها برای مردم بی‌بضاعت!

در بسته خبری امروز ورزش جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* بوسکتس که کاپیتان اسپانیا در جام جهانی بود، با انتشار متنی در اینستاگرام خود رسماً اعلام کرد که از بازی‌های ملی بازنشسته شده است.

* تیم فوتسال ناشنوایان در فینال اولین دوره جام جهانی فوتسال زیر ۲۱ سال در مالزی به مصاف تیم قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست داد و بر سکوی قهرمانی ایستاد. تک گل تیم ایران توسط سجاد ندیمی در دقیقه ۲۳ به ثمر رسید.

* فوتبال جهان، با خبر ناراحت کننده‌ای، به شوک فرو رفت. سینیشا میهایلوویچ بازیکن سابق اینتر، لازیو و تیم‌های ملی یوگسلاوی و صربستان و مونته نگرو، پس از مدت‌ها مبارزه با یک بیماری سخت درگذشت.

* بیست و یکمین جلسه شورای فیفا در حالی در دوحه قطر برگزار شد که در این نشست، دبی امارات میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی در سال ۲۰۲۵ و جزایر سیشل هم در قاره آفریقا، میزبان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۵ شد. دبی پیش از این در سال ۲۰۰۹ یک بار میزبان این رقابت‌ها شده بود.

* بنا بر اعلام فدراسیون جهانی بسکتبال، امیرحسین صفرزاده داور باسابقه و مطرح بین المللی کشورمان بعنوان اولین نماینده فنی ایرانی فیبا انتخاب شد و در مسابقاتی که زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می‌شود، مسئولیت اجرای مسابقات را بر عهده خواهد داشت.

* آرژانتین با کسب برتری ۳(۴)- ۳(۲) مقابل فرانسه در فینال جام جهانی قطر، قهرمان جهان شد

* در پی شکایت امیرهوشنگ سعادتی از محمدحسین کنعانی زادگان، کنعانی زادگان مبلغ ۷۰ هزار دلار بابت اصل خواسته و پرداخت هزینه دادرسی به مأخذ ارزش ریال در حق امیرهوشنگ سعادتی محکوم شد. کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان نسبت به مابقی خواسته بابت مطالبه ۲۵۰ هزار دلار و همچنین مطالبه خسارت تأخیر تادیه قرار رد صادر کرد.

* مسابقات شطرنج آنلاین دانشجویان آسیا در بخش دختران، سه شنبه بیست و نهم آذر ماه با به پایان رسید و شطرنج‌بازان تیم ایران، عنوان قهرمانی هر دو بخش تیمی و انفرادی را به خود اختصاص دادند.

* یکی از هواداران تیم ملی آرژانتین در مراسم جشن ملی‌پوشان در پایتخت این کشور جان خود را از دست داد. فوتبالیست‌های تیم ملی آرژانتین روز سه‌شنبه به افتخار قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ در خیابان‌های بوینس آیرس رژه رفتند.

* روزنامه «سان» در خبری اختصاصی نوشته سران باشگاه رئال مادرید مطمئن هستند که جنگ با تیم‌های لیگ برتری لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی و چلسی بر سر جذب «جود بلینگام» ستاره انگلسی تیم دورتموند را به سود خود پایان داده است.

* مراکش یک رقابت تاریخی در جام جهانی قطر داشت و این کشور به اولین کشور آفریقایی تبدیل شد که به نیمه نهایی مسابقات راه یافت. اکنون اعلام شد که بازیکنان مراکش تمام درآمدهای جام جهانی خود را به کودکان و خانواده‌های بی بضاعت اهدا خواهند کرد.

* تیم ملی فوتبال کشورمان که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به یک برد و ۲ شکست رسید و با کسب رتبه سوم در گروه از حضور در ادامه جام بازماند، با ۴ پله سقوط به رتبه بیست و چهارم رسید.

* فدراسیون فوتبال لهستان اعلام کرد قرارداد چسلاو میخنیویچ سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور که چند روز دیگر به پایان می‌رسد را تمدید نخواهد کرد.

* یوسف بهتری، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، امروز طی حکمی، جاسم منوچهری را به عنوان رئیس انجمن بولس و پتانک منصوب کرد. این انجمن، برای اولین بار است که فعالیت خود را در فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی آغاز کرده است

کد خبر 628538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.