جانمایی پتروشیمی و پالایشگاه اراک بدون توجه به اصول آمایش سرزمین

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه در جانمایی پتروشیمی و پالایشگاه توجهی به اصول آمایش سرزمینی نشده است، گفت: شورای ششم اراک یک نسخه از سند جامع کاهش آلایندگی را در اختیار ندارد تا بتواند در این خصوص مطالبه‌گری داشته باشد.

پیمان عین‌القضات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس تبصره ۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده، سازمان حفاظت از محیط زیست مکلف است هر شش ماه یک بار پایگاه اطلاعاتی واحدهای آلاینده را به‌روزرسانی کند.

وی افزود: مطابق تبصره ۴ قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورتی که سازمان حفاظت از محیط زیست واحدی را به عنوان آلاینده درج کند باید سطح آلایندگی آن را نیز اعلام کند تا بر این اساس عوارض تعیین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: نیاز داریم معیارهایی همچون شدت، نوع و مکان آلایندگی مشخص شود، چرا که با این معیارها اداره مالیاتی باید نیم تا ۱.۵ درصد عوارض تعیین کند، در حالی که تاکنون هیچ اطلاعاتی در این زمینه در دست نیست.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد شفافیت اطلاعات در دوره مدیریت جدید سازمان حفاظت از محیط زیست استان مرکزی، گفت: در جانمایی پتروشیمی و پالایشگاه توجهی به اصول آمایش سرزمینی نشده است، همچنین در مسیر این صنایع تا شهر اراک ۴۰ معدن ایجاد شده است که همه این موارد باعث ایجاد آلایندگی در هوای این شهر شده است.

عین‌القضات اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اراک یک نسخه از سند جامع کاهش آلایندگی را در اختیار ندارد تا بتواند در این خصوص مطالبه‌گری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ دریافتی مدیریت شهری از عوارض آلایندگی در سال‌جاری ۷۵۱ میلیارد و ۵۹۲ میلیون و ۸۹۹ هزار ریال بوده است.

کد خبر 628316

برچسب‌ها