توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اصفهان در سالی که گذشت

توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اساس و پایه توسعه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کلان‌شهرها است. موضوعی که به تقویت زیست‌پذیری بهتر شهرها نیز کمک می‌کند. البته این رسالت تنها وظیفه شهرداری‌ها نیست، بلکه شهرداری باید در کنار سایر دستگاه‌ها فرهنگی شهر در این حوزه فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زیرساخت‌های شهری باید بر اساس فرهنگ غنی مردم هر شهر و بر اساس الگوی ایرانی-اسامی ایجاد شود. چرا که اگر به دنبال موفقیت در فرهنگ سازی و گفتمان‌سازی باشیم در وهله نخست باید در مسیر توسعه و ساخت‌وساز فضاها و مراکز فرهنگی گام برداریم، در همین راستا شهرداری اصفهان در یک سال گذشته در حوزه فرهنگ توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، مذهبی، ورزشی که در اصفهان وجود ندارد یا کمتر توجه شده است را مدنظر قرار داده و این رویکرد در آینده شتاب ویژه‌ای خواهد گرفت.

البته با توجه به رویکرد و نگاه مردم‌سپاری در دوره جدید، اداره فرهنگ‌سرا و زیر ساخت‌های شهر در یک سال گذشته به مردم واگذار شد در حال حاضر ۱۱۰ مجموعه مدیریت شهری در اختیار مردم قرار دارد و اواخر سال گذشته فراخوانی برای ۳۰ مجموعه، کتابخانه، سالن مطالعه و فرهنگ‌سرا منتشر شد که بیش از ۲۰۰ مجموعه و اشخاص توانمند در این فراخوان شرکت کردند و در فرایند قانونی، اداره این مجموعه‌ها واگذار شد.

تکمیل مجموعه فرهنگی ورزشی شهید کشوری

پروژه فرهنگ‌سرای چند منظوره شهید کشوری یکی از شاخص‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی شهر اصفهان است که ساخت آن در یک سال گذشته آغاز شده است.

زیربنای این فرهنگ‌سرای چند منظوره و مسجد ۳۵۰۰ متر است که شامل کتابخانه، سالن مطالعه، مجموعه فرهنگی و سالن ورزشی است. سفت‌کاری این پروژه به پایان رسیده و مرحله نازک کاری آن در حال عقد قرارداد است.

احداث فرهنگسرای ادب

فرهنگ‌سرای ادب یکی از مراکز فرهنگی شاخصی است که شهرداری اصفهان در یک سال گذشته ساخت آن را در خیابان حسین‌آباد آغاز کرده است و تاکنون پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است.

این مجموعه در زمینی به وسعت ۳۷۰ مترمربع در سه طبقه و یک طبقه زیرزمین در حال احداث است و دارای سالن‌های ورزشی، کلاس‌های آموزشی و سالن‌های چندمنظوره و کارگاهی است.

احداث فرهنگ‌سرای رسالت

این فرهنگ‌سرا با زیربنایی حدود ۴۰۰ مترمربع در دو طبقه و با صرف اعتباری بالغ بر ۵.۸ میلیارد تومان در سال گذشته به بهره برداری رسید.

برپایی دوره‌های مختلف آموزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزش شهروندی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، هنرهای خانگی، علوم قرآنی، برگزاری نشست‌های علمی، ادبی، هنری، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری و اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی (مذهبی و ملی) از جمله فعالیت‌های این فرهنگ‌سرا است.

تکمیل آمفی‌تئاتر پردیس هنر

آمفی‌تئاتر پردیس هنر به دلیل ظرفیت ۳۵۰۰ نفری، بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر روباز کشور محسوب می‌شود و تکمیل این آمفی‌تئاتر به مساحت ۹۵۰ متر مربع در یک سال گذشته از اقدامات شاخص شهرداری اصفهان در زمینه توسعه زیرساخت‌های هنری در شهر اصفهان محسوب می‌شود.

پردیس هنر دارای ۷۵ هزار مترمربع مساحت است که ۱۰ هزار مترمربع از این فضا به ساخت پارکینگ تخصیص یافته که ظرفیت پارک حدود ۳۰۰ خودرو را دارد.

احداث ورزشگاه بهشت

ورزشگاه روباز خیابان بهشت به مساحت ۸ هزار و ۸۰۰ متر یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های ورزشی در غرب شهر اصفهان است.

این ورزشگاه محلات متعددی از جمله گلستان، سودان، کارلادان، کلیچه، آزادان، بوستان و حتی بخش‌هایی از منطقه ۱۱ را نیز تحت پوشش خود قرار داده است تا شهروندان تمامی این محلات و شهروندان بخشی از منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان بتوانند از امکانات این ورزشگاه بهره‌مند شوند.

ابعاد استاندارد، زمین چمن مصنوعی، چندین زمین جانبی برای بازی‌های بدمینتون، والیبال، بسکتبال، فوتبال روی آسفالت از مزایای این ورزشگاه است.

کد خبر 628011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.