انتقال حساب‌های همه دستگاه‌ها به حساب خزانه

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره انضباط مالی دولت و استانداردسازی حساب‌های دولتی گفت: از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم که تا پایان دی‌، حساب‌های فرعی خود را به حساب واحد خزانه منتقل کنند تا حسابی بیرون از حساب واحد خزانه نداشته باشیم.

به گزارش ایمنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از پژوهشکده امور اقتصادی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از امور کاملا موثر در انضباط مالی دولت، موضوع انتقال حساب‌های فرعی به حساب واحد خزانه است و امسال تابستان به درجه‌ای از استانداردسازی در این زمینه رسیدیم که به جز چند دستگاه مانند دانشگاه‌های علوم پزشکی، حساب‌های فرعی دیگر دستگاه‌ها و نهادها مسدود است و همه حساب‌های فرعی آن‌ها به‌صورت متمرکز به حساب واحد خزانه منتقل شده است.

وی افزود: در هیئت دولت نیز رئیس‌جمهور بر این مورد تاکید داشت که نباید هیچ استثنایی در این زمینه میان دستگاه‌های مختلف قائل شد. بنابراین از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم که تا پایان دی، حساب‌های فرعی خود را به حساب واحد خزانه منتقل کنند تا حسابی بیرون از حساب واحد خزانه نداشته باشیم.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: مهلتی که به دستگاه‌ها داده شده بود قانونی نبود، بلکه مصوبه هیئت دولت بود. بعضی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مهلت خواستند تا این اقدام را انجام دهند تا درنهایت این موضوع یکی از استانداردهای انضباط مالی دولت باشد.

منبع: ایلنا

کد خبر 627624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.