دستگیری سارق منازل در مبارکه و اعتراف وی به ۹ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارق منازل شهرستان مبارکه در عملیات کارآگاهان فرماندهی انتظامی این شهرستان و کشف ۹ فقره سرقت با اعترافات سارق، خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان شهرستان مبارکه مبنی بر سرقت از منازلشان موضوع به صورت تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی منازل مورد دستبرد قرار گرفته و جمع‌آوری آثار و ادله لازم و انجام اقدامات تخصصی و پلیسی دریافتند که این سرقت‌ها توسط یک سارق سابقه‌دار انجام شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: سرانجام با رصد هوشمندانه مخفیگاه سارق شناسایی و بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و با دستور از مرجع قضائی، متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل کردند.

وی تصریح کرد: سارق هنگامی که با مدارک و مستندات و ادله محکم از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مواجه شد به ناچار لب به اعتراف باز کرده و به ۹ فقره سرقت منزل در شهرستان مبارکه اقرار و مال‌خر اموال مسروقه را نیز معرفی کرد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه مال‌خر اموال مسروقه در عملیاتی دیگر دستگیر و هر دو متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم هنگام ساخت‌وساز، به استحکام و ایمنی منزل خود به اندازه زیبایی آن اهمیت دهند و راه‌های ورودی ساختمان را ایمن‌سازی کرده و برای ایمنی بیشتر منزل خود، از سیستم‌های دزدگیر استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در مجتمع‌های مسکونی ساکن هستند باید در تمام ساعات شبانه‌روز مراقب باشند که درب‌های ورودی و پارکینگ بسته باشد. اگر درب پارکینگ منزل دارای کنترل از راه دور است، پس از خروج از پارکینگ، منتظر بمانند تا درب به صورت کامل بسته شود تا شخصی وارد منزل نشود و در صورتی که بیرون از منزل بدون روشنایی کافی است، با نصب لامپ در سر درب منزل، روشنایی لازم را تأمین کنند.

کد خبر 627284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.