رایزنی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه درباره مسائل مهم منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان و چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در گفت‌وگوی تلفنی، درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایمنا، در گفت‌وگویی تلفنی، امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، و چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان با اشاره به فرصت‌های خوب و مثبت روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، از تعمیق هرچه بیشتر مناسبات میان دو کشور به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی استقبال کرد.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی، بر آمادگی کشورمان برای کمک به حل‌وفصل مناقشات منطقه‌ای و تثبیت صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن حمایت از پیگیری روند سیاسی درقبال سوریه تاکید کرد: تنها با همکاری و هماهنگی نزدیک میان کشورهای منطقه می‌توان زمینه را برای ایجاد امنیت پایدار فراهم کرد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، نیز در این گفت‌وگو با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور تاکید کرد که توسعه و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

چاووش اوغلو افزایش همکاری‌های منطقه‌ای با ایران را بسیار سازنده ارزیابی، و از تماس‌های مقامات عالی‌رتبه دو کشور استقبال کرد.

منبع: مهر

کد خبر 626932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.