آغاز به‌کار نهضت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در اصفهان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اگر اعتبار پایداری برای موسسه‌ها و فعالان قرآن و عترت در نظر گرفته شود، تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های این بخش موثر در جامعه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی تمنایی امروز چهارشنبه-بیست‌وسوم آذرماه- در نشست با فعالان و مدیران موسسات قرآنی استان اصفهان، اظهار کرد: ۴۰ میلیارد ریال در سال جاری برای طرح‌ها فعالیت‌های قرآن و عترت در استان اصفهان اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: ۴۵ موسسه و دارالقرآن زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان فعالیت دارند و که باتوجه به نوع فعالیت و طرح‌های پیشروو خلاقانه‌ای که ارائه داده‌اند، اعتبار قرآنی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: همه فعالان قرآنی می‌توانند با ارائه طرح‌هایی که سرفصل‌های آن در سامانه وزارت فرهنگ مشخص شده در این بخش سهیم شوند و پس از بررسی و تصویب طرح، در این حوزه فعالیت کنند.

وی افزود: تا به امروز یک هزار و ۴۰۰ نفر فعال قرآنی عضو صندوق فعالان این بخش شده‌اند و ۸۰۰ نفر از این گروه، بیمه شده‌اند.

تمنایی با اشاره به شکل‌گیری کارگروه پژوهشی با دانشگاه اصفهان و کارگروه آموزش عمومی با نهاد آموزش و پرورش، اظهار کرد: در هفته آینده شاهد آغاز فعالیت نهضت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم و طرح در شورای فرهنگ عمومی استان خواهیم بود.

وی با پیشنهاد برگزاری شورای توسعه امور قرآنی هر سه ماه یک‌بار، افزود: اگر اعتبارات پایداری برای موسسه‌ها و فعالان قرآن و عترت در نظر گرفته شود، تاثیر زیادی در پیشبرد و تحقق اهداف و برنامه‌های این بخش موثر در جامعه خواهد داشت.

قرآن برای همه امور زندگی برنامه دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا علاء‌الدین، مسئول موسسه قرآنی کوثر اصفهان در ادامه گفت: نظام نامه تعلیم و تربیت قرآن، محدود به حفظ و قرائت قرآن نیست.

وی اظهار کرد: آن چیزی که جامعه را قرآنی می‌کند، رنگ و بوی قرآنی به آن می‌دهد، پرورش و تربیت اهل قرآن و تفسیر و تدبر در کلام وحی است.

به گفته مسئول موسسه قرآنی کوثر اصفهان زندگی امروز مردم در هر حوزه و زمینه‌ای نیازمند برنامه و طرح قرآنی است. قرآن برای همه عرصه‌ها و بخش‌های زندگی و جامعه برنامه دارد و اگر قرآن در زندگی‌ها جاری و سازری باشد، مشکلات نیز حل و فصل می‌شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم نظام تعلیم و تربیت قرآنی در آموزش و پرورش محقق، نهادینه و حاکم شود. اگر این اتفاق بیفتد عمده مشکلات و معضلات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی را شاهد و ناظر نخواهیم بود.

علاءالدین با بیان اینکه برخ می‌گویند نوجوان و جوان ما از دست رفته است، افزود: اگر به شکل جدی و جهادی وارد گود حل مسائل شویم، توجه به قرآن و عترت ناجی ما و موانع پیش روی ما است.

کد خبر 626786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.