راه‌اندازی کمیته مشارکت و سرمایه‌گذاری در ستاد دائمی سفر شهر اصفهان

معاون شهردار گفت: کمیته‌ای به نام «کمیته مشارکت و سرمایه‌گذاری» که نگاهی به اقتصاد گردشگری شهر دارد، در ستاد دائمی سفر اصفهان ایجاد شد. همچنین پس از سالیان توقف، در ستاد دائمی تسهیلات سفر شهر اصفهان تصمیم گرفته شد کمیته عالی کمپ اسکان مسافران نوروزی باغ فدک تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بقایی امروز _ بیست‌وسوم آذر _ در مراسم تجلیل از تلاشگران نهادها و دستگاه‌های اجرایی ستاد دائمی تسهیلات سفر شهر اصفهان و آغاز به کار رسمی فعالیت‌های اجرایی نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: در آخرین روزهای فصل پاییز، از تلاشگرانی که در بهار نوروز ۱۴۰۱ جهادگرانه برای استقبال از گردشگران و مسافران تلاش کردند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: نوروز ۱۴۰۱ زمان خاصی ازلحاظ سفر بود. چراکه پس از دو سال تعطیلیِ ستادهای سفر و مراکز گردشگری کل کشور به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، به‌یکباره برای برگزاری مراسم سفر در نوروز ۱۴۰۱ تصمیم‌گیری شد.

جانشین رئیس ستاد تسهیلات سفر اصفهان گفت: در نوروز ۱۴۰۱، با تلاش تمام دستگاه‌ها و نهادها ستاد سفر شهر اصفهان فعالیت خود را از اواخر دی ۱۴۰۰ آغاز و تلاش کرد در نوروز ۱۴۰۱، بهترین خدمات را ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در نوروز ۱۴۰۱، مسافران زیادی نسبت‌به سالیان قبل اصفهان را برای مقصد سفر خود انتخاب کردند.

بقایی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که ستاد تسهیلات سفر اصفهان نسبت‌به حضور گردشگران و مسافران در نوروز ۱۴۰۱ داشت، مباحث مربوط به اسکان مسافران بود که در این زمینه، شاهد همراهی و همگامی بسیار خوب بین دستگاهی چون آموزش و پرورش، اتحادیه املاک و خانه‌های استیجاری و خوابگاه‌های دانشگاهی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات سفر اصفهان همواره ۹ کمیته و ۱۱ مسئولیت داشته و سعی کرد برای نوروز ۱۴۰۱ با تلاش در کمترین زمان ممکن، در چند زمینه برنامه‌ریزی ویژه کند. ازجمله اینکه در بحث هوشمند و هوشمندسازی ورود کردیم که با حذف کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و استقرار نرم‌افزارهای راهیابی و هدایت مسافران این امر محقق شد.

جانشین رئیس ستاد تسهیلات سفر اصفهان افزود: در نوروز ۱۴۰۱، همگرایی ویژه‌ای را شاهد بودیم. اتفاقی که در نوروز ۱۴۰۱ رقم خورد این بود که برای سال آینده یعنی نوروز ۱۴۰۲، از سوی شهردار اصفهان حکمی مبنی بر ستاد دائمی تسهیلات سفر اصفهان زده شد.

وی تاکید کرد: در این عرصه جدید، کمیته‌ای به نام «کمیته مشارکت و سرمایه‌گذاری» که نگاهی به اقتصاد گردشگری شهر دارد ایجاد شد. همچنین پس از سالیان توقف، در ستاد دائمی تسهیلات سفر شهر اصفهان تصمیم گرفته شد که کمیته عالی کمپ اسکان مسافران نوروزی باغ فدک تشکیل شود.

بقایی تصریح کرد: این کمیته در حال برنامه‌ریزی به‌منظور ارائه بهترین خدمات برای اسکان مسافران در نوروز ۱۴۰۲ است؛ اما آنچه مسلّم است این بوده که شهر اصفهان نیازمند استقرار چند کمپ دیگر اسکان مسافران در سطح شهر است.

وی یادآور شد: بر اساس پدافند غیرعامل، ما دست‌کم به چهار کمپ برای شهر اصفهان نیازمندیم که باید برنامه‌ریزی برای تحقق آن انجام شود.
جانشین رئیس ستاد تسهیلات سفر اصفهان افزود: پس از سیاست‌گذاری در ستاد دائمی تسهیلات سفر شهر اصفهان، جلسات کمیته‌ها شکل گرفت و امروز زمانبندی منظمی تا پانزدهم اسفند برنامه‌ریزی شده است.

وی تاکید کرد: امسال به‌دلیل وجود عید شعبان در هفدهم اسفند و تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۲، به‌صورت رسمی آماده‌سازی شهر برای استقبال از مسافران نوروزی زودتر از سال‌های گذشته انجام می‌شود.

کد خبر 626749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.