شبیه‌ساز ایرانی پرواز ساخت وزارت دفاع رونمایی شد

سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای توسعه فناوری هوایی و کمک به هوانوردی عمومی در کشور، دستگاه شبیه‌ساز پرواز با نام تجاری فراسیم (FARASIM) را برای استفاده علاقه‌مندان ارائه داد.

به گزارش ایمنا، سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای توسعه فناوری هوایی و کمک به هوانوردی عمومی در کشور، دستگاه شبیه‌ساز پرواز با نام تجاری فراسیم (FARASIM) را برای استفاده علاقه‌مندان ارائه داد.

مدیر پروژه دستگاه شبیه‌ساز درباره این سامانه بیان کرد: این سامانه دارای سیستم کنترلر نیروی فرامین در دو مدل با «سیستم حرکتی» و با «سیستم دید گسترده ۱۸۰ درجه» و دارای گواهی FNPT_ II برای آموزش‌های پایه خلبانی و گواهی‌نامه‌های PPL ،CPL و IR توسط متخصصان شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) طراحی و بومی‌سازی شده است.

وی افزود: از این سامانه، چندین دستگاه به مدارس خلبانی و تعدادی دیگر به‌صورت تجاری برای آموزش هوانوردی و خلبانی به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شده است.

این مدیر صنعت دفاعی در پایان تصریح کرد: تمامی قطعات این دستگاه ساخت داخل کشور بوده که با هزینه ۵۰ درصد معادل خارجی آن تولید شده و دارای سیستم کنسول و اساتید پیشرفته با قابلیت‌های تنظیم شرایط جوّی، شرایط پروازی، مراحل پروازی و نرم‌افزار مدیریت دسترسی به سیستم است.

منبع: فارس

کد خبر 626742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.