قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نقش موثری در خنثی‌ کردن تحریم ها دارد

رئیس مجلس گفت: قرارگاه خاتم الانبیا یکی از جلودار ترین مجموعه هایی است که می تواند در خنثی‌سازی تحریم‌ها موثر باشد و کار را در حوزه های مختلف پیش ببرد.

به گزارش ایمنا،، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز چهارشنبه (بیست و سوم آذر) در همایش سالانه مدیران و مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از دفاع مقدس به این ظرفیت رسید که روز به روز در فعالیت‌ها، کارها و در بخش‌های مختلف ورود پیدا کند و همواره در جبهه انقلاب راسخ، محکم و اثرگذار در حوزه‌های مختلف پیش رفت و توانست موثر و موفق باشد.

وی افزود: سپاه امروز به یک درک درست، دقیق و عمیق از مقتضیات فراروی انقلاب و ایران در اقصی نقاط کشور دست پیدا کرده و همیشه توانسته است در این عرصه‌ها حضوری موفق، فداکارانه و موثر داشته باشد. طبیعتاً این نهاد بزرگ دوستان و دشمنانی هم دارد.

رئیس مجلس گفت: پس از پیروزی انقلاب و از آغاز دوران دفاع مقدس همه مجموعه سپاه و جهاد سازندگی دارای یک دغدغه بودند که آن پیشرفت کشور بود و بعد از دوران دفاع مقدس شاهد تولد یک مجموعه تحت عنوان قرارگاه بازسازی بودیم که اولویت آن رسیدگی به مناطق جنگ زده کشور بود. قرارگاه بازسازی مناطق جنگی، مولود بعد از دوران دفاع مقدس است و فرق آن با تشکیل سپاه در این بود که این قرارگاه باید تجربه‌ای که در عرصه مهندسی رزمی دوران دفاع مقدس داشت را در بخش‌های مختلف به کار می‌برد.

قالیباف تصریح کرد: بدون شک در دهه ۷۰ به طور جدی وارد یک جنگ اقتصادی شدیم و قرارگاه در این بخش ایفای نقش کرد و در این جنگ اقتصادی هم برای رفع تحریم تلاش شد و هم برای خنثی سازی تحریم اقداماتی انجام شد که هر دو این اقدامات برای جنگ اقتصادی موثر بود.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً توقع همه از قرارگاه در حوزه خنثی سازی تحریم است که می‌تواند اثرگذار باشد و در این شرایط کار را پیش ببرد. معتقدم در خنثی سازی تحریم‌ها بدون شک قرارگاه خاتم الانبیا یکی از جلودار ترین مجموعه‌هایی است که می‌تواند موثر باشد و کار را در حوزه‌های مختلف پیش ببرد.

کد خبر 626712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.