کانون اصلی حوزه تعلیم و تربیت مدرسه است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌ و بختیاری با بیان اینکه کانون اصلی حوزه تعلیم و تربیت، مدرسه است، گفت: در تعلیم و تربیت انسان، نخستین مرحله حرکت، تغییر دادن و اصلاح جهان‌بینی و اصول و محتوای فکری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین امیریان امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به راه‌اندازی خانه یاریگران زندگی آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: مرکز مشاوران در تغییر مسیر زندگی انسان‌‎ها نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند یک انسان را به تمام معنا زنده کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی اتفاقات بزرگی در آموزش و پرورش رخ داده است، ادامه داد: در آموزش و پرورش نظام جامع مراقبت از دانش‌آموزان شکل گرفت که هنوز در ابتدای راه بوده و راهی طولانی در پیش دارد، همچنین اگر فردی با خط ۱۵۷۰ تماس گرفت و کارشناسان به فرد دیگری مشاوره می‌دادند، آن فرد پشت خط منتظر نمی‌ماند و به صورت خودکار به مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان متصل خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری در خصوص خانه یاریگران زندگی، تصریح کرد: این مرکز به عنوان مرکز استانی می‌تواند طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در سطح استان داشته باشد، البته باید برنامه‌ریزی‌ها برای این مرکز را در دو مسیر محتوای موجود در خانه یاریگران و اثرات آن در مدارس دنبال کرد، زیرا کانون اصلی حوزه تعلیم و تربیت، مدرسه است.

وی گفت: در تعلیم و تربیت انسان، نخستین مرحله حرکت، تغییر دادن و اصلاح جهان‌بینی و اصول و محتوای فکری است، اگر اصول فکری و اعتقادی فرد بر پایه و اساس صحیح استوار باشد، به طور طبیعی در رفتار و کردار و گفتار وی نیز تأثیر مثبت خواهد داشت.

امیریان با بیان اینکه در زمینه عوامل تربیت و کسب اخلاق صحیح از نظر اسلام، ابتدا تعقل، تفکر و تعلم نیاز است، اضافه کرد: تعقل و تفکر برای روشن شدن است یعنی حکم چراغ برای انسان دارد، در اسلام بر تقوا و تزکیه نفس تاکید شده است که علما و دانشمندان اسلامی آن را موجب پرورش اراده انسان و عامل مؤثر در تعلیم و تربیت دانستند، در خصوص پیشینه پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، در دهه‌های اخیر کتاب‌ها و مقالات فراوانی به زبان‌های گوناگون درباره فلسفه تعلیم و تربیت نوشته شده است.

وی‬ گفت: معلم نقشی جز زمینه‌‏سازی و تهیه امکانات و شرایط لازم ندارد و مربی بودن او نیز در همین حد و به همین جهت خواهد بود، از‬ این رو به فردی‬ که شرایط لازم برای پرورش معلم‬ راه‬ فراهم ساخته‬ نیز مربی گفته‬ می‌شود.

کد خبر 626623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.