زلزله خسارت مالی داشت/ اسکان اضطراری مردم در حسینیه‌ها

آن‌طور که فرماندار بشرویه اعلام کرده است زلزله ۵.۴ریشتری در این شهرستان تاکنون خسارت جانی نداشته، اما خسارت‌های مالی ازقبیل شکستگی شیشه‌ها و ترک‌خوردگی بعضی دیوارها گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی شامگاه _ سه‌شنبه بیست‌ودوم آذر _ اظهار کرد: روستاهای بخش مرکزی شهرستان بشرویه تحت تأثیر زلزله قرار گرفته‌اند.

وی افزود: روستاهای اسفاک، میرآباد و محمدآباد و عشق آبادو کرون و همچنین بسیاری از مناطق طبس این زمین لرزه را احساس کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه گزارشی مبنی بر فوتی و جرحی از این زمین لرزه گزارش نشده است، بیان کرد: خسارت‌های مالی از قبیل شکستگی شیشه‌ها و ترک خوردگی برخی دیوارها به‌ویژه در مناطق روستایی گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نیروهای امدادی از دقایق اولیه وقوع زلزله به منطقه اعزام شده‌اند و اکیپ‌های ارزیاب نیز در منطقه حضور دارند.

آخوندی تصریح کرد: با کمک بخشدار مدرسه و مساجد روستاها برای اسکان اضطراری مردم آماده شده است.

وی با بیان اینکه یک مورد ریزش کوه در نزدیکی طبس داشته‌ایم که بازگشایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر مبنای رصد سامانه هشداری زلزله بیان کرد: اگر پس لرزه‌ها کاهنده باشد آماده‌باش تا فردا صبح ادامه خواهد داشت.

آخوندی افزود: با دو پس لرزه‌ای که داشتیم و با تحلیل گسل احتمال اینکه زلزله چهار ریشتر بزرگ‌تر داشته باشیم نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: چون واحدها روستایی هستند ترجیح است که مردم در محل‌های مقاوم سکونت داشته باشند.

زمین‌لرزه موجب ترک‌خوردگی برخی منازل روستایی بشرویه شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: علاوه بر تیم‌های ارزیاب، اکیپ‌های اورژانس و راهداری نیز در مناطق روستایی حاضر شدند که خوشبختانه خسارت جانی یا زیربنایی و تخریبی گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: از آنجایی که یکی از همکاران فرمانداری در حین زلزله بلافاصله تماس تلفنی برقرار کرد، قبل از ثبت زلزله در سایت زلزله‌نگاری، از طریق بی سیم شبکه امدادی استان به منطقه اعزام شد.

آخوندی یادآور شد: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان در منطقه حاضر شده تا بر وضعیت مردم و اسکان اضطراری نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حالت آماده‌باش قرار داریم، گفت: اگر لازم باشد اردوگاه اسکان آماده شده یا اینکه مردم در حسینیه‌ها یا سوله‌ها اسکان داده خواهند شد.

تاکنون خسارت جانی ناشی از زلزله گزارش نشده است

حسن علیزاده، فرماندار بشرویه، اظهار کرد: تاکنون دو تیم ارزیاب به منطقه وقوع زلزله و نقاط مختلف روستایی شهرستان بشرویه به‌ویژه دورترین نقاط برای بررسی خسارت‌های احتمالی اعزام شدند و در صورت ضرورت افزایش خواهند یافت.

وی تصریح کرد: براساس اطلاعات کسب‌شده از طریق دهیاران و شوراهای روستاهای شهرستان، تاکنون خسارت جانی ناشی از زلزله گزارش نشده است.

فرماندار بشرویه گفت: خسارت‌های مالی ازقبیل شکستگی شیشه‌ها و ترک‌خوردگی بعضی دیوارها به‌ویژه در مناطق روستایی گزارش شده است.

وی اضافه کرد: شورای مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل شده و به‌دلیل اینکه اطمینان خاطر داشته باشیم تمامی مدارس شهرستان را برای فردا تعطیل اعلام کردیم.

اعزام گروه‌های ارزیاب به منطقه

پیش از این، محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، نیز گفته بود: گروه‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده بشرویه اعزام شدند و تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی دریافت نشده است.

وی افزود: اکیپ‌های مدیریت بحران در حال اعزام به بشرویه و در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش ایمنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۷:۴۴ امروز در عمق ۱۱ کیلومتری، زمین حوالی بشرویه را لرزاند و در شهرستان‌های اطراف نیز احساس شد.

منطقه وقوع زلزله در ۳۳ کیلومتری بشرویه، ۴۱ کیلومتری ارسک و ۴۴ کیلومتری عشق‌آباد طبس ثبت شد.

این زلزله تاکنون دو پس‌لرزه داشته که اولی ۲.۶ ریشتر در شهرستان طبس روی داد و دومی به بزرگی چهار ریشتر ساعت ۱۸:۲۸ دوباره بشرویه را لرزاند.

مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری بیرجند است.

کد خبر 626486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.