بسیاری از پژوهش‌های دانشگاهی مصداق علم نافع نیست

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: پژوهش‌ها باید مسئله محور و کاربردی باشند؛ ظرفیت بسیار عظیمی در دانشگاه پیام‌نور داریم که می‌تواند در کنار پتانسیل و انگیزه اساتید تلاشگر پژوهشی در راستای تحقق اهداف تسهیل‌گر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی حیدری امروز _دوشنبه بیست و یکم آذرماه_ در برنامه شهرگاه، هم اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری که با موضوع برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش بنیاد و خواستگاه همه پیشرفت‌ها همچنین توسعه کمی و کیفی همه ارکان جامعه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، همواره در طول سالیان گذشته ابلاغ و منویاتی را در حوزه علم و فناوری و پژوهش داشته‌اند؛ به نظر می‌رسد رسالت امروز ما پیاده سازی ابلاغیه‌ها و مطالبات رهبری در این عرصه است که موجب ترسیم نقشه راه موفقیت خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: بدون شک رمز پیشرفت جامعه، «دانشگاه» است، اما متأسفانه نواقصی در ساختار دانشگاه و مدیریت شهری وجود دارد که پیوند این دو نهاد شرایط را بهبود خواهد بخشید.

وی افزود: بسیاری از پژوهش‌های دانشگاهی مصداق علم نافع نیست و صرفاً دانشجویان یک طرح و پروپوزال را برای دریافت مدرک تعریف می‌کنند که عمدتاً کاربردی نیست.

حجت السلام والمسلمین حیدری خاطرنشان کرد: پژوهش‌ها باید مسئله محور و کاربردی باشند؛ ظرفیت بسیار عظیمی در دانشگاه پیام‌نور داریم که می‌تواند در کنار پتانسیل و انگیزه اساتید تلاشگر پژوهشی در راستای تحقق اهداف تسهیل‌گر باشد.

کد خبر 626164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.