آرامستان سامان توسعه می‌یابد؟

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: پیش‌بینی الحاق ۲۵ هکتار به فضای آرامستان جدید سامان انجام شده است تا مشکلی برای فضای آن تا حدود ۵۰ سال آینده وجود نداشته باشد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی پنج سال گذشته با تکمیل آرامستان قدیمی شهر سامان، آرامستان جدید در زمینی به مساحت حدود ۲۹ هکتار که از سوی اداره کل راه‌وشهرسازی به شهرداری واگذار شده بود، راه‌اندازی شد و قسمت‌‎هایی از آن قطعه‌‎بندی و بلوک‌بندی شده است تا مراسم ترحیم در این بخش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ابتدا هیچ امکاناتی در آرامستان جدید وجود نداشت که با کمک خیران یک سرویس بهداشتی در آن راه‌اندازی شد، افزود: عملیات اجرایی غسالخانه جدید از فروردین‌ماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران برای احداث آن هزینه شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: عملیات احداث غسالخانه جدید آرامستان تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تأسیسات آن نیز اجرا شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است که در این زمینه مذاکراتی با خیران انجام خواهیم داد تا تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد که تا آن زمان غسل متوفیان در غسالخانه قبلی شهر انجام می‌شود.

چهلگردی ادامه داد: غسالخانه قدیمی شهر فرسوده و در فاصله بین دو آرامستان قرار دارد، اما غسالخانه جدید دارای ۴۰۰ مترمربع زیربنا است که سالن‌های شست‌وشو برای زنان و مردان و سالن انتظار و سردخانه آن در حال احداث است.

وی با بیان اینکه نیروهای غسال و غساله در آرامستان شهر سامان شرکتی هستند و حفاری قبور نیز در حیطه وظایف امور متوفیات شهرداری است، اظهار کرد: تنها خاکسپاری توسط وابستگان متوفیان انجام می‌شود، البته پیش‌بینی الحاق ۲۵ هکتار به فضای آرامستان جدید سامان انجام شده است تا مشکلی برای فضای آن تا حدود ۵۰ سال آینده وجود نداشته باشد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: جاده دسترسی به آرامستان دو بانده خواهد شد، پارکینگ در حال احداث آن نیز شن‌ریزی شده است، اما هنوز آسفالت نیست، زیرا برای آسفالت حدود ۲۰ هزار مترمربع زمین آن حدود چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: در آرامستان سامان فضای سبز نیز تا حدودی ایجاد شده است که در گام‌های بعدی ساماندهی خواهیم کرد.

کد خبر 626085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.