فضای کودک‌محور در مساجد اصفهان ایجاد شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نبود فضای کودک‌محور در مساجد، خطر خدشه در سلامت معنوی آن‌ها را به همراه دارد، لذا انتظار می‌رود در مدیریت شهری با همکاری مساجد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه بیستم آذر_ در نطق میان دستور شصت‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امسال در حالی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) عزاداری کردیم که عده‌ای از مادران، خواهران و دختران این سرزمین در خون خود غلتیده‌اند و گروهی در غم از دست دادن عزیزان خود داغدار هستند.

وی با بیان اینکه از چند ماه پیش دشمنان قسم‌خورده این سرزمین در جنگ ترکیبی تمام عیار در مقابل مردم ایران ایستاده‌اند و از تمام ابزارهای در اختیار خود به خوبی استفاده کرده‌اند، افزود: نکته مهم در این برنامه‌ریزی آن بود که حرکت را با شعار «زن، زندگی، آزادی» آغاز کردند، اما در ادامه ماهیت ضد شعاری خود را نشان دادند تا جایی که در هفته‌های گذشته فراخوان‌های متعدد آن‌ها با هوشیاری دانشجویان شکست خورد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جهان غرب در هیاهوی این زمان در خصوص زنان و آزادی آن‌ها، به شکست سیاست‌های خود پی برده است؛ به عنوان مثال در تیرماه امسال دیوان عالی ایالات متحده آمریکا پس از ۵۰ سال، قانونی بودن حق سقط جنین را رقم زد، این در حالی است که زن در جمهوری اسلامی با قوت زنانه خود که خداوند در وجود او به ودیعه گذاشته است، همراه با ایمان عمیق و عفت و پاکدامنی در جامعه ایرانی و در دنیا نقش‌های علمی، سیاسی و اجتماعی بی‌بدیلی آفریده است، همانگونه که مراد و الگوی آن یعنی حضرت صدیقه طاهره (س) این نقش‌ها را در ابعاد مختلف به خوبی ایفا کردند و راه را در طول عمر کوتاه خود به ما نشان دادند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال حرکت سیاسی ایشان در زمان پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) به صورت خاص نمایان است، ایشان به صورت خصوصی شبانه به در خانه اهالی مدینه رفته و شرایط را تبیین می‌کردند و اوج آن خطبه فدک حضرت در دفاع از جبهه حق و حریم ولایت بود، ایشان در عین حال فرزندانی بی‌نظیر تربیت کردند و پر واضح است که این الگو در همه زمان‌ها قابل استفاده است.

باغ‌های بانوان نیازمند توسعه کمی، کیفی و به‌روز رسانی است

کلاهدوزان تصریح کرد: وظیفه دختران و زنان مسلمان امروز این است که با الگوگیری مناسب و همه‌جانبه از حضرت زهرا (س) به تعبیر رهبر انقلاب الگوی سوم زن را به دنیای امروز معرفی کنند، وظیفه دستگاه‌های اجرایی و مسئول این است که با همراهی و مساعدت، زیرساخت‌های لازم برای حضور عفیفانه زنان و دختران را به درستی فراهم آورند در همین راستا چند مورد از درخواست‌های بانوانی که به من منعکس شده است را به مدیریت شهری منتقل می‌کنم.

وی افزود: اولین نکته در این باب باغ‌های بانوان در شهر است، زیرا علاوه بر اینکه ظرفیت مناسبی در شهر است، نیاز به توسعه کمی، کیفی و به‌روز رسانی دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این شهر در زمره شهرهای دوستدار کودک قرار گرفته است، گفت: موضوعی که از طرف مادران منعکس شده، این است که در مساجد، فضای مورد نیاز برای حضور با نشاط کودکان در کنار مادران وجود ندارد، این در حالی است که حضور در مساجد می‌تواند کمک بسیار زیادی به تربیت دینی و مذهبی کودکان کند.

وی اظهار کرد: نبود فضای کودک‌محور در مساجد، خطر خدشه در سلامت معنوی آن‌ها را به همراه دارد، لذا انتظار می‌رود در مدیریت شهری با همکاری مساجد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

کلاهدوزان با اشاره به فرارسیدن هفته پژوهش گفت: این هفته را به پژوهش‌گران و فناوران ایران که تعهد انسانی و اسلامی را در هم آمیخته و در راستای اعتلای ایران گام برمی‌دارند، تبریک می‌گویم و امیدواریم این پژوهش‌ها در حل مسائل اصلی کشور اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: در بازدید روز گذشته _شنبه نوزدهم آذر_ از نمایشگاه بین‌المللی ایران‌ساخت مشاهده کردم که بسیاری از جوانان با شرکت در این نمایشگاه حس غرور ملی را در بازدیدکنندگان زنده کرده‌اند و امید به آینده کشور را پرفروغ می‌کنند.

کد خبر 625928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.