آغاز طراحی میدان بی‌بی مریم در شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: طراحی میدان بی‌بی مریم به مساحت ۲۲۲۵ مترمربع آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _یکشنبه بیستم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات بهبود سیما، منظر و طراحی میدان بی‌بی مریم به متراژ ۲۲۲۵ مترمربع آغاز شده است.

وی افزود: در حال حاضر خاکبرداری، خاک‌ریزی و جدول‌کاری میدان انجام شده است؛ این میدان با سنگ‌فرشی به مساحت ۱۳۲۵ مترمربع و فضای سبز به مساحت ۹۰۰ مترمربع طراحی می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: این سازمان با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود برای توسعه و پیشرفت، ارائه خدمات و ایجاد رفاه برای شهروندان تلاش می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه ظرافت گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهر می‌بخشد، تصریح کرد: پاییز و زمستان امسال بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع از بلوارها، میدان‌ها و پارک‌های سطح شهر با گل‌های فصلی آراسته می‌شود.

وی اضافه کرد: بلوارها، تقاطع‌های هندسی، میدان‌های شهدا، انقلاب، معلم و پارک‌های لاله، ملت، تهلیجان و ورودی شرقی با انواع گونه‌های پاییزه و زمستانه از قبیل کلم زینتی، بنفشه و داوودی آراسته می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف طراحی پارک‌های شهری تفریح شهروندان است، تاکید کرد: رسیدن به این مهم نیازمند روش‌های مدیریتی متناسب است، به منظور رفاه حال شهروندان و با توجه به فرسودگی تابلوهای موجود در بوستان‌های سطح شهر، طرح ساماندهی و تعویض تابلوهای راهنما در دستور کار قرار گرفت.

هاشمی گفت: هر ساله ضوابط اداره استاندارد به‌روز و آئین‌نامه‌های جدیدی در خصوص استانداردسازی وسایل بازی موجود در پارک‌ها، تدوین می‌شود.

وی افزود: طبق ضوابط، زمین بازی و تجهیزات موجود در بوستان‌ها باید سالی یک‌بار تخریب و بازسازی شود؛ بنابراین لازم است تعاملی میان مجموعه مدیریت شهری و اداره کل استاندارد برقرار و ضوابط و شرایط استاندارد پایدارتر شود.

کد خبر 625888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.