مسئولان باید نسبت به اعاده حقوق معلولان اقدام کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: مسئولان وظیفه دارند نسبت به اعاده حقوق بحق معلولان اقدام کنند و در ساختن شهر و جامعه‌ای در خور آن‌ها بکوشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید شهابی‌نیا امروز_ شنبه نوزدهم آذر_ در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان که با حضور مدیرکل، معاون، کارشناسان سازمان بهزیستی استان و نمایندگان جمعیت توان‌یابان برگزار شد، اظهار کرد: لازم است لیست برنامه‌های همکاری برای تصویب در شورا بر اساس اولویت‌ها باشد تا بتوانیم به ترتیب اولویت‌ها اقدام کنیم، چرا که در صورت انعقاد تفاهم نامه و مشخص بودن مطالبات به راحتی می‌توان مراحل انجام آنها را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه توان‌یابان شهروندان جامعه هستند و باید به اندازه و به نسبت برابر با دیگر شهروندان از امکانات جامعه استفاده کنند، ادامه داد: در این راستا باید بسترهای لازم از جمله مناسب‌سازی محیط و امکانات رفاهی برای آنها فراهم باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: مسئولان وظیفه دارند نسبت به اعاده حقوق بحق معلولان اقدام کنند و در ساختن شهر و جامعه‌ای در خور آنان بکوشند، زیرا جامعه‌ای که هر شهروند آن با هر درجه‌ای از توانایی و ناتوانی قادر به استفاده از امکانات شهری باشد، توان‌یابان نیز در آن نقش‌آفرین هستند و در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: در اجرای مصوبات یا مفاد تفاهم نامه نماینده‌ای از طرف شورا و شهرداری پیگیر موارد شده است تا رابط بین سازمان بهزیستی و مدیریت شهری باشد.

ضرورت ایجاد بستر حضور توان‌یابان در جامعه

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: توان‌یابان نیازمند حمایت هستند، ما در قبال آنها مسئول هستیم و باید در راستای انجام وظایف خود به آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای تسهیل در امور توان‌یابان مهمترین اقدامی که باید انجام داد این است که بستر حضور این قشر را در جامعه فراهم کرد، افزود: بخش عمده‌ای از این اقدامات و بسترها به امور عمرانی و خدمات شهری مربوط می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: شورای شهر در کمک و تسهیل امور توان‌یابان و جانبازان هرگونه درخواستی که از طرف شهرداری برای مصوبه به شورا ارائه می‌شود از هیچ کمکی دریغ نکرده و کمک می‌کند.

کد خبر 625718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.