اهمیت حضور زنان بومی برای بحث درباره نقش‌های رهبری

زنان بومی «منیتوبا»، یکی از استان‌های کانادا، در پایتخت آن «وینیپگ» گرد هم آمدند تا درباره نقش خود به‌عنوان رهبر بحث کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مجمع سران جنوبی منیتوبا در سال ۲۰۲۲ میزبان رویداد گردهمایی زنان در مورد بازسازی ملت بود که در وینیپگ، پایتخت استان منیتوبا برگزار شد و زنان بومی را گرد هم آورد تا درباره نقش خود به‌عنوان رهبر و سازندگان ملت و جامعه بحث کنند. سازمان سران جنوبی، به نمایندگی از ۳۴ جامعه اولین ملل (First Nations) جنوبی در منیتوبا، در مارس ۱۹۹۹ تأسیس شد. اولین ملل یا اولین مردمان به مردم بومی گروه‌های قومی اشاره دارد که نخستین ساکنان شناخته‌شده یک منطقه هستند.

از آنجا که در منیتوبا بیشتر زنان بومی نقش‌های رهبری را بر عهده دارند، در این مجلس گرد هم آمدند تا نقش‌های خود را به‌عنوان رهبر و ملت‌ساز اولین ملل مورد بررسی قرار دهند. مدافعان زنان و دختران بومی منیتوبا برگزاری چنین رویدادهایی را بسیار مهم معرفی کردند، چراکه باعث می‌شود صدای زنان بومی شنیده شود و رویداد حاضر با شنیده شدن صدای این زنان پس از مدت‌زمانی طولانی همراه بود.

زنان سراسر جهان برای سال‌های طولانی به‌دلیل سیستم‌های مردسالارانه حاکم از نقش‌های رهبری باز ماندند و صداهای آن‌ها به‌واسطه استعمار خاموش شد. با این وجود زنان امروزی پیشگام و در حال ایجاد مسیرهایی برای تغییرات در جوامع هستند تا زنان و دختران بومی را در نقش‌های رهبری جوامع بگنجانند و کاری کنند تا صدای آن‌ها شنیده شود.

برگزاری این گردهمایی در روزهای پایانی نوامبر برای منیتوبا بسیار حائز اهمیت و به‌موقع بود، چرا که به‌تازگی بسیاری از زنان بومی منطقه به‌طور فزاینده‌ای در نقش‌های رهبری جامعه ظاهر شده‌اند. برای مثال مناصب رئیس کل مجمع رؤسای منیتوبا، رئیس جامعه مرکزی اولین ملل قبیله «کری» و رئیس مجمع اولین ملل قبیله «لانگ‌پلین» با زنان بومی پر شد.

برگزارکنندگان رویداد گردهمایی زنان در مجمع سران جنوبی منیتوبا خاطرنشان کردند که بسیار مهم است زنان بیشتری به نقش‌های رهبری در جوامع اولین ملل وارد شوند و به آنها فرصت داده شود این نقش‌ها را در جوامع ایفا کنند. آن‌ها در ادامه افزودند که باید زنان بومی در تمام فضاهای سیاسی کشور گنجانده شوند، چرا که توانمندسازی زنان و ایجاد اعتماد در زنان و خانواده‌ها برای رشد جوامع و ایجاد دنیایی بهتر بسیار اهمیت دارد.

رئیس مجمع سران جنوبی منیتوبا در این زمینه، گفت: «همه چیز در مورد ایجاد اعتماد در خانواده‌ها و خانه‌هایمان است. زنان و مردان باید با با هم و در کنار هم کار کنند، زیرا ما بهترین‌ها را برای جوامع خود می‌خواهیم و در مسیر دست‌یابی به اهدافی مشابه تلاش می‌کنیم که در واقع بهبود شرایط برای مردم و جوامع است.»

کد خبر 623552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.