هیئت اندیشه‌ورز کتابخانه‌های شهرستان گلپایگان تشکیل شود

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه شش درصد جمعیت شهرستان گلپایگان عضو کتابخانه‌ها هستند، گفت: لازم است هیئت اندیشه‌ورز کتابخانه‌های شهرستان گلپایگان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی امروز، سه‌شنبه هشتم آذر، در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان گلپایگان، ضمن قدردانی از رئیس سابق کتابخانه‌های شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: امروزه خانواده‌ها دغدغه‌های فراوانی دارند و نمی‌توانند به کتاب‌خوانی توجه کنند؛ بنابراین انجمن کتابخانه‌ها باید راهکاری برای افزایش سرانه مطالعه در بین خانواده‌ها پیدا کند.

وی با بیان اینکه جلسات انجمن کتابخانه‌ها باید خروجی ملموس پیدا کند، افزود: لازم است هیئت اندیشه‌ورز ذیل انجمن کتابخانه‌های شهرستان گلپایگان تشکیل شود و ماهیانه در نشستی، ایده‌ها، طرح‌ها و خلاقیت‌ها را شناسایی کند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های شهرستان باید برنامه‌های خود را بر مبنای خانواده‌محوری قرار دهند تا در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و محله‌ها فرهنگ کتاب‌خوانی اجرایی شود.

معتمدی ادامه داد: مطالعه کتاب به کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی در استفاده درست از امکانات شهری کمک می‌کند و لازم است دستگاه‌ها به توسعه کتابخانه‌ها کمک کنند.

وی گفت: از جمعیت ۱۰ هزار نفری شهرستان گلپایگان، ۶۵۰۰ نفر عضو کتابخانه‌ها هستند که شش درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود، در حالی که میانگین کشوری ۱۰ درصد است.

سرمایش و گرمایش و تهویه سالن کتابخانه آیت‌الله محمدی شهر گلپایگان مشکل دارد

در ادامه، محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان، با بیان اینکه شهرستان گلپایگان ازلحاظ تعداد کتابخانه‌های باکیفیت در استان اصفهان سرآمد است، اظهار کرد: باید بستری برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در کتابخانه‌ها فراهم شود.

وی ضمن قدردانی از رئیس سابق کتابخانه‌های شهرستان گلپایگان، تاکید کرد: انتظار داریم رئیس جدید کتابخانه‌های شهرستان ضمن عمل به وظایف کاری با مسئولان شهرستان تعامل داشته باشد.

فرماندار گلپایگان اضافه کرد: با توجه به ابزارهای جدید کتاب‌خوانی لازم است به‌روزرسانی در سطح کتابخانه‌ها انجام شود.

عسگریان با بیان اینکه سرمایش و گرمایش و تهویه سالن کتابخانه آیت‌الله محمدی شهر گلپایگان مشکل دارد، خاطرنشان کرد: در بازدید معاون وزیر فرهنگ و ارشاد از سالن اداره فرهنگ و ارشاد و سالن کتابخانه آیت‌الله محمدی گلپایگان، مقرر شد اعتباری برای رفع مشکل تخصیص داده شود.

وی افزود: لازم است مدیر کل کتابخانه‌های استان اصفهان و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان پیگیر وعده تخصیص اعتبار شوند.

ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ضرورت دارد

محمدتقی کرامتی، امام‌جمعه گلپایگان، نیز با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی موجب تقویت فکر و روح انسان می‌شود، اظهار کرد: ارزش کتاب‌خوانی قابل مقایسه با سایر کارها نیست، هرچند انجام دیگر کارها در جامعه نیز یک ضرورت اجتماعی است.

وی افزود: کتاب‌خوانی مبنای توسعه و پیشرفت و احیای تمدن است. انتقال دانش بشری ارزشمندترین سرمایه‌های انسانی محسوب می‌شود و اصلی‌ترین مسیر انتقال آن از نسلی به نسل دیگر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

امام‌جمعه گلپایگان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های کشورهای دارای تمدن تعداد کتاب‌ها و کتابخانه‌های موجود است و توجه به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ضرورت دارد.

کرامتی با بیان اینکه وضعیت کتاب و کتاب‌خوانی در کشور مناسب نیست، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها و منابع غنی و برخورداری از مدیریت قوی و باتجربه در تبلیغ و جذب کتاب‌خوانی ضرورت دارد.

کد خبر 623294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.