شهرها؛ مقصدی امن برای گردشگران

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد گفت: امنیت و اقبال روزافزون شهرگردی میان انواع جریان‌های گردشگری، ناشی از فرصت‌ها و امکاناتی است که شهرها برای گردشگران در اختیار دارند.

فروغ کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گردشگری شهری بخشی از صنعت جهانگردی و مبحثی نسبتاً جدید است که سابقه طرح آن در محافل علمی به کمتر از دو دهه اخیر می‌رسد.

وی افزود: گردشگری شهری یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین فعالیت‌های فضایی و مکانی انسان در جامعه شهری است؛ از نظر صاحب‌نظران، جهانگردی شهری یک فرصت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای شهرها به وجود می‌آورد و نقش مؤثری بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در ابعاد مختلف دارد.

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد خاطرنشان کرد: منظور از گردشگری، سفرهایی است که در زمان فراغت میان مبدا و مقصد با انگیزه استراحت، فراغت، تفریح، تجدید قوا، تفریح و رفع خستگی‌های ناشی از کار، لذت بردن از زندگی و انبساط خاطر انجام می‌شود.

کریمی با بیان اینکه گردشگر شخصی است که با انگیزه گشت‌وگذار به صورت فردی یا گروهی از محل اقامت خود به مقصد معین سفر می‌کند، تاکید کرد: گردشگری شهری را می‌توان شهرگردی نامید و منظور از آن گشت‌وگذارهایی است که گردشگران در شهرها انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در گردشگری شهری یا شهرگردی یکی از بهترین فرصت‌ها برای تعامل میان جامعه میزبان و میهمان فراهم می‌شود، گفت: امنیت و اقبال روزافزون شهرگردی میان انواع جریان‌های گردشگری، ناشی از فرصت‌ها و امکاناتی است که شهرها برای گردشگران در اختیار دارند.

کد خبر 623293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.