آغاز عملیات هرس زمستانه درختان در بروجرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد گفت: شهرداری در راستای بازپیرایی و فرم‌دهی به درختان شهر، عملیات وسیع هرس زمستانه درختان را در نقاط مختلف سطح شهر آغاز کرده است.

ایرج بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه نگهداری از انبوه درختان شهری یکی از اولویت‌های مهم سازمان پارک‌ها برای مناسب‌سازی چهره شهر است، اظهار کرد: یکی از اهداف هرس درختان، برقراری توازن بین اندام‌های هوایی و زیرزمینی، زیباسازی منظر شهر و ایجاد دید کافی در تقاطع‌های اصلی و فرعی شهر است.

وی افزود: این اقدام به طور هماهنگ و در تمام نقاط شهر به صورت علمی و کارشناسی شده انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: عملیات هرس درختان در راستای باز پیرایی و فرم‌دهی شاخه‌های درختان انجام می‌شود و اهمیت زیادی در زیبایی منظر شهر و گسترش و رشد بهتر تاج درختان دارد.

بابایی با بیان اینکه در عملیات هرس درختان سطح شهر شاخه‌های اضافه حذف و ساماندهی و اصلاحات فنی مورد نیاز روی درختان انجام می‌شود، تصریح کرد: هرس هر درخت در فضای سبز شهری به نوع گیاه، سن آن، موقعیت و مکان استقرار درخت بستگی دارد.

وی اضافه کرد: سلامت، فرم اولیه و میزان هرس از مواردی است که در عملیات هرس درختان در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد گفت: هدف از این اقدامات قطع شاخه‌های خشک، آراستگی و تقویت درختان و حفظ فضاهای سبز از هرگونه آسیب، آفت و زیباسازی منظر شهری است.

کد خبر 623200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.