هرس بیش از ۳۰ هزار اصله درخت در شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار اصله درخت هرس شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز ۳۰ تا ۴۰ هزار اصله درخت هرس شود.

سیدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خواب زمستانی فضای سبز شهر، اظهار کرد: عملیات کوددهی به حجم ۲۸۰۰ مترمکعب به برگ نو درختان، چمن‌های فضای سبز میادین، بوستان‌ها، حاشیه خیابان‌ها و بلوارها در سطحی به متراژ ۱۲۰ هزار مترمربع در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه برای انجام این عملیات ۱۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، افزود: عملیات حفر چال کود و کوددهی به بعضی از درختان جهت اصلاح بافت خاک و توسعه ریشه درختان در عمق خاک در حال انجام است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد از آغاز عملیات هرس پاییزه درختان در سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات هرس درختان هر ساله به منظور جوان‌سازی درختان، فرم‌دهی و حذف شاخه‌های خشک آغاز و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا اواسط اسفندماه ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار اصله درخت هرس شد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز ۳۰ الی ۴۰ هزار اصله درخت هرس شود.

وی با بیان اینکه ظرافت گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهر می‌بخشد، تصریح کرد: پاییز و زمستان امسال بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع از بلوارها، میدان‌ها و پارک‌های سطح شهر با گل‌های فصلی آراسته می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: بلوارها، تقاطع‌های هندسی و میدان‌های شهدا، انقلاب، معلم و پارک‌های لاله، ملت، تهلیجان، ورودی شرقی با انواع گونه‌های پاییزه و زمستانه از قبیل کلم زینتی، بنفشه و داوودی آراسته می‌شود.

کد خبر 622274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.