فرانسه ۴- استرالیا یک/ آبی ها با توپ پر آغاز کردند

تیم ملی فرانسه با پیروزی پرگل برابر استرالیا جام جهانی ۲۰۲۲ را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امشب _سه‌شنبه یکم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های فرانسه و استرالیا در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۴ بر یک فرانسه به پایان رسید.

روز نخست گروه D جام جهانی ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های فرانسه و استرالیا

ورزشگاه: الجنوب (الوکره)

گل‌ها: آدرین ربیو (دقیقه ۲۷)، اولیویه ژیرو (دقایق ۳۲ و ۷۱)، کیلیان ام باپه (دقیقه ۶۸) برای فرانسه؛ کریگ گودوین (دقیقه ۹) برای استرالیا

اخطار: میشل دوک (دقیقه ۵۵)، جکسون ایروین (دقیقه ۸۰)، آرون موی (دقیقه ۵+۹۰) از استرالیا

فرانسه: هوگو یوریس، ابراهیما کوناته، دایو اوپامکانو، لوکاس هرناندز (۱۳- تئو هرناندز)، بنجامین پاوارد (۸۹- جولس کنده)، آدرین ربیو، اورلین شوامنی (۷۷- یوسف فوفانا)، عثمان دمبله (۷۷- کینگزلی کومان)، آنتون گریزمان، کیلیان ام باپه و اولیویه ژیرو (۸۹ مارکوس تورام)

سرمربی: دیدیه دشام

استرالیا: متیو رایان، عزیز بهیچ، کی روفلس، هری سوتار، ناتانیل اتکینسون (۸۵- میلوس دگنک)، آرون موی، متیو لکی، جکسون ایروین (۸۵- کینو باکاس)، رایلی مک گری (۷۳- اور مابیل)، کریگ گودوین (۷۳- گارانگ کول) و میشل دوک (۵۵- جیسون کامینگز)

سرمربی: گراهام آرنولد

داور: ویکتور گومس (آفریقای جنوبی)

شرح بازی:

در آخرین بازی از سومین شب رقابت‌های جام جهانی، فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی به مصاف استرالیایی می‌رفت که به عنوان یکی از آخرین تیم‌ها موفق به کسب سهمیه جام جهانی شد. بازی برای فرانسه خوب آغاز نشد و در دقیقه ۹ این استرالیا بود که روی یک نفوذ و ارسال از سمت راست فرانسه را غافلگیر کرد و به گل رسید. گل استرالیا در حالی رقم خورد که در صحنه به ثمر رسیدن گل لوکاس هرناندز به سختی مصدوم شد و به نظر زانوی او آسیب دیده باشد. فرانسه که نمی‌خواست به سرنوشت آرژانتین دچار شود خیلی زود به بازی برگشت و در این امر موفق هم بود. شاگردان دشام پس از اینکه در دقیقه ۲۷ با ضربه سر ربیو بازی را به تساوی کشاند، پنج دقیقه بعد توسط ژیرو به گل دوم رسید تا در پنج دقیقه از تیم بازنده به برنده تبدیل شده باشد.

نیمه دوم برای فرانسه بهتر از نیمه نخست بود. بازی کاملاً دست شاگردان دشام بود و بارها روی دروازه استرالیا حمله ور شدند که حاصل آن دو گل از ام باپه و ژیرو بود. ابتدا در اواسط نیمه دوم روی ارسال دمبله از سمت راست ام باپه گلزنی کرد و چند دقیقه بعد ارسال ام باپه از سمت چپ زمینه ساز گلزنی ژیرو شد. استرالیا که حرفی برای گفتن نداشت به نظر بیشتر سعی در کنترل بازی و نخوردن گل های بیشتر داشت، استرالیا امیدوار است در بازی های بعدی مقابل تونس و دانمارک عملکرد قابل قبولی داشته باشد و حداقل نتیجه امشب مقابل آن تیم ها رقم نخورد.

فرانسه با پیروزی پرگل امشب به صدر جدول گروه D صعود کرد و در بازی بعدی باید روز شنبه به مصاف دانمارک برود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۹- استرالیا) - نفوذ لکی از سمت راست و ارسال زمینی رو به جلوی او به تیر دور که با ضربه گودوین به زیر طاق دروازه فرانسه نشست.

۱-۱ (دقیقه ۲۷- فرانسه) - روی یک ارسال تند و تیز از سمت چپ توسط تئو هرناندز، این ربیو بود که با ضربه سر دروازه استرالیا را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

۱-۲ (دقیقه ۳۲- فرانسه) - توپ گیری ربیو از مدافع استرالیا در سمت چپ محوطه جریمه منجر به ایجاد موقعیت عالی برای فرانسه شد و آدرین ربیو که خود گل اول را زده بود این بار به لطف دخالت به موقع ام باپه با نفوذ به محوطه جریمه و پاس در عرض برای ژیرو زمینه ساز گلزنی او شد.

۱-۳ (دقیقه ۶۸- فرانسه) - توپی که در جناج راست به دمبله رسیده بود با ارسال پای چپ او به دهانه دروازه استرالیا و در ادامه ضربه سر زیبای ام باپه به گل سوم فرانسه تبدیل شد.

۱-۴ (دقیقه ۷۱- فرانسه) - ام باپه که در سمت چپ صاحب توپ شده بود با فراری تماشایی و ارسالی تماشایی تر موقعیت گلزنی با سر را برای ژیرو فراهم کرد تا او دومین گل خود و چهارمین گل فرانسه را در این بازی به ثمر برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۲- شوت سنگین دوک از پشت محوطه جریمه فرانسه با اختلافی بسیار کم از کنار تیر عمودی به بیرون رفت تا اختلاف دو برابر نشود.

دقیقه ۳۰- ارسال هرناندز از سمت چپ و ضربه سر ژیرو در مرکز محوطه جریمه که توپ با اختلاف نسبتاً کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷- توپی که از سمت راست ارسال شده بود پس از ضربه ناکام ام باپه جلوی پای ژیرو افتاد اما ضربه پای راست ژیرو از موقعیتی خوب به فضای بالای دروازه نواخته شد.

دقیقه ۴۲- شوت پای چپ گریزمان از پشت محوطه جریمه استرالیا با اختلافی کم از پای تیر عمودی استرالیا به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵- فرار گریزمان از سمت راست در ادامه با پاس رو به جلوی او برای ام باپه همراه شد اما ضربه ام باپه که خود را به سوی توپ پرتاب کرده بود با اختلافی بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵- ارسال بهیچ از سمت چپ و ضربه سر خطرناک ایروین در مرکز محوطه جریمه که توپ به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰- ارسال تئو هرناندز از سمت چپ در مرکز محوطه جریمه با ضربه قیچی برگردان ژیرو همراه شد اما این ضربه زیبا از کنار دروازه استرالیا به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰- کرنر ارسالی فرانسه از سمت چپ با ضربه سر کوناته می رفت به گل پنجم تبدیل شود اما متیو رایان توپ را دفع کرد.

اتفاق ویژه:

اولیویه ژیرو با به ثمر رساندن دو گل در این دیدار تعداد گل‌های ملی اش را به ۵۱ گل رساند تا در کنار تیری آنری، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه لقب بگیرد.

بهترین بازیکن:

اولیویه ژیرو با به ثمر رساندن دو گل و آدرین ربیو با یک گل و یک پاس گل بهترین های این دیدار بودند.

کد خبر 621397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.