فوتبال ۱۰۰ دقیقه‌ای شد؟/ ۴ بازی و ۵۷ دقیقه وقت‌ اضافه! +عکس

دیدارهای برگزارشده جام‌جهانی ۲۰۲۲ تاکنون ۵۷ دقیقه وقت‌ اضافه داشته که در نوع خود بی‌سابقه و تعجب‌برانگیز بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از روز _یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ رسماً با برگزاری دیدار افتتاحیه آغاز شد و شب گذشته نیز سه بازی در گروه‌های اول و دوم به انجام رسید؛ به این ترتیب هفته نخست گروه‌های اول و دوم پایان یافت.

اما نکته جالب‌توجه چهار دیدار برگزار شده تا اینجای رقابت‌های جام‌جهانی، وقت‌های اضافه نیمه اول و دوم بوده که اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ فوتبال و جام‌های جهانی بوده است. دیدار افتتاحیه جام‌جهانی که میان تیم‌های ملی قطر و اکوادور برگزار شد در نیمه‌اول "پنج دقیقه" و نیمه‌دوم "پنج دقیقه" وقت تلف‌شده داشت و دقیقاً بازی افتتاحیه ۱۰۰ دقیقه به‌طول انجامید.

فوتبال ۱۰۰ دقیقه‌ای شد؟/ ۴ بازی و ۵۷ دقیقه وقت‌اضافه!+عکس

در دومین بازی تیم‌های ملی ایران و انگلیس در گروه دوم به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت انگلیس ۶ بر ۲ ایران را شکست داد. در نیمه‌اول این دیدار به‌علت مصدومیت علیرضا بیرانوند و توقف طولانی‌مدت زمان بازی، " ۱۴ دقیقه " وقت‌اضافه اعلام شد، اما دقایق تلف‌شده طولانی‌مدت به نیمه‌اول محدود نشد و نیمه‌دوم نیز آقای رافائل کلاوس "۱۰ دقیقه" وقت‌اضافه منظور کرد و مجموعاً دیدار ایران و انگلیس "۲۴ دقیقه" وقت‌اضافه داشت تا در کل "۱۱۴ دقیقه" بازی به طول انجامد و طولانی‌ترین بازی تاریخ جام‌جهانی را نیز به خود اختصاص داد.

فوتبال ۱۰۰ دقیقه‌ای شد؟/ ۴ بازی و ۵۷ دقیقه وقت‌اضافه!+عکس

در تقابل تیم‌های ملی سنگال و هلند که با برتری دو بر صفر لاله‌های نارنجی به پایان رسید، باوجود اینکه نیمه‌اول فقط "۲ دقیقه" وقت تلف‌شده داشت، در نیمه‌دوم علی‌رغم جریان خوب بازی، "۸ دقیقه" وقت‌اضافه در نظر گرفته شد تا این دیدار نیز "۱۰۰ دقیقه" طول بکشد.

فوتبال ۱۰۰ دقیقه‌ای شد؟/ ۴ بازی و ۵۷ دقیقه وقت‌اضافه!+عکس

بازی تیم‌های ملی ولز و آمریکا نیز شب گذشته در گروه دوم برگزار شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در نیمه‌اول آقای عبدالرحمن جاسم "۴ دقیقه" وقت‌اضافه اعلام کردند و در نیمه‌دوم نیز به‌دلیل توقف بیش از حد، تابلوی تعویض برای وقت‌اضافه بالا رفت و عدد "۹ دقیقه" را نشان داد.

فوتبال ۱۰۰ دقیقه‌ای شد؟/ ۴ بازی و ۵۷ دقیقه وقت‌اضافه!+عکس

به گزارش ایمنا، تاکنون با برگزاری چهار دیدار ۹۰ دقیقه‌ای در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ برگزار شده و روی‌هم‌رفته "۵۷ دقیقه" (بیشتر از یک نیمه فوتبال) وقت تلف‌شده توسط داوران منظور شده است.

پیش‌تر فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرده بود به‌دنبال این است تا فوتبال را به‌جای ۹۰ دقیقه، به دو نیمه ۵۰ دقیقه‌ای تقسیم کند و بدین ترتیب فوتبال ۱۰۰ دقیقه‌ای شود. به‌نظر می‌رسد با منظور کردن وقت‌های تلف‌شده زیاد در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، فیفا می‌خواهد این قانون را برای بازیکنان و تیم‌ها نهادینه و با آماده‌کردن پیش‌زمینه‌اش در این تورنمنت، برای تورنمنت‌های بعدی این قانون را رسماً منظور کند.

کد خبر 621265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.