کاهش قربانیان سوانح رانندگی از برنامه‌های مهم وزارت کشور در دولت سیزدهم است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: کاهش قربانیان سوانح رانندگی از برنامه‌های مهم وزارت کشور در دولت سیزدهم است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه در آستانه ۳۰ آبان ماه روز جهانی یادمان قربانیان حوادث ترافیکی، اظهار کرد: از ابتدای امسال، جلسات مستمری با دستگاه‌های مسئول و مدیران استانی با موضوع ایمنی برگزار شده است تا آخرین وضعیت نقاط حادثه خیز و همچنین اقدامات استان‌ها برای کاهش تصادفات بررسی و ارزیابی شود.

وی افزود: با توجه به همزمانی سفرهای پایان تابستان و زیارت اربعین، وزارت کشور با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای، ضمن پایش مستمر ترددها در محورهای مواصلاتی، وظایف استان‌ها را در قالب بخشنامه‌ای ابلاغ کرد که سهم به سزایی در کاهش تصادفات، با توجه به افزایش ترددها داشت.

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تصریح کرد: در آخرین جلسات این شورا، وضعیت سه کلانشهر اصفهان، قم و اهواز در مبحث کاهش مرگ‌ومیر ناشی از سوانح رانندگی بررسی شد.

جمالی نژاد اظهار کرد: در نوروز سال ۱۴۰۱ باوجود افزایش ۵۰ درصدی ترددهای بین استانی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، شاهد کاهش چشمگیر جان‌باختگان حوادث رانندگی بودیم، که البته تلاش می‌شود با اتخاذ تدابیر اجرایی و اقدامات ملی و استانی، شاهد ادامه این روند کاهشی در امسال باشیم.

کد خبر 620866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.