پیش‌بینی سخنگوی دولت از نتیجه بازی ایران و انگلیس در جام‌جهانی!

در بسته خبری این هفته‌ ورزش جهان خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* در رقابت‌های جهانی والیبال نشسته و در بوسنی و در بازی پایانی، تیم ملی مردان ایران به مصاف تیم ملی والیبال نشسته بوسنی رفت و موفق شد در ۳ ست متوالی از سد میزبان عبور کند و قهرمان جهان شود. شاگردان رضایی برای هشتمین بار در رقابت‌های جهانی عنوان قهرمانی را به نام ایران ثبت کردند.

* رقابت‌ها اسنوکر قهرمانی جهان چهاردهم الی بیستم آبان ماه در ماناوگات ترکیه برگزار شد و امیر سرخوش برای سومین مرتبه در فینال این رقابت‌ها حضور پیدا کرد و به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست پیدا کرد.

* به دنبال مذاکره سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون وزنه برداری با مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، سالن مسابقات وزنه برداری واقع در مجموعه آزادی رفع پلمپ شد. تالار ایرانیان محل برگزاری مسابقات وزنه برداری که در پی اختلاف نظر حقوقی با پیمانکار بخش خصوصی پلمپ شده بود، در آستانه برگزاری هفته نخست مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور، بازگشایی شد.

* روزنامه «تلگراف» چاپ انگلیس نوشت: هواداران انگلیس یا ولز که در جام جهانی قطر رفتار نادرست داشته باشند، نمی‌توانند از چشمان ۲۰ هزار دوربین در ۸ استادیوم در امان باشند. این روزنامه نوشت: با این شمار دوربین نظارتی این تورنمنت به بیشترین نظارت در نوع خود تبدیل می‌شود.

* ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ترکیب نهایی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند که تیم ملی ایران مسن‌ترین تیم این رقابت‌ها لقب گرفته است. میانگین سنی تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی‌روش ۲۸.۹ سال است که از این حیث بالاتر از هر ۳۱ تیم دیگر حاضر در رقابت‌ها قرار گرفته است. بعد از ایران تیم‌های مکزیک با ۲۸.۵ سال، آرژانتین با ۲۷.۹ سال و برزیل با ۲۷.۶ سال در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند. جوان‌ترین تیم جام جهانی نیز غنا است که دارای میانگین سنی ۲۴.۷ سال است

* رسول معتمدی، قهرمان وزنه برداری ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان و آسیا که در لیگ برتر وزنه می‌زد، دچار مصدومیت از ناحیه آرنج شد و به بیمارستان رفت. بر همین اساس او به مدت ۲ ماه از میادین دور خواهد بود و سپس تمریناتش را برای بازگشت به مسابقات آغاز می‌کند؛ بنابراین این وزنه بردار خوب کشورمان مسابقات قهرمانی جهان را از دست داد.

* «علی بهادری جهرمی» روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره پیش‌بینی وی از نتیجه دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، گفت: مثل همیشه ما می‌بریم؛ البته پیش‌تر گفتم و باز هم تکرار می‌کنم پیروزی ما در این است که جانانه برای مردم در زمین بجنگیم.

* بازی هفته پیش سادیو مانه با پیراهن باشگاهش بایرن مونیخ برای او گران تمام شد چرا که با تأیید رسمی فدراسیون فوتبال سنگال مشخص شد او به دلیل مصدومیتی که در آن دیدار برایش اتفاق افتاد قادر به حضور در جام جهانی با پیراهن تیم ملی کشورش نخواهد بود.

*به نقل از ساپورت بازر آلمان، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا پیشنهاد آتش بس یک ماهه از هرگونه جنگی در طول برگزتری رقابت‌های جام‌جهانی قطر را ارائه داد. اینفانتینو در اجلاس G۲۰ نشست مهم‌ترین کشورهای صنعتی و نوظهور در بالی پیشنهاد داد که از شروع جام جهانی در روز یک‌شنبه هفته آینده تا فینال این رقابت‌ها تفنگ‌ها زمین گذاشته شود. رئیس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: ما ساده لوح نیستیم و فکر می‌کنیم که فوتبال می‌تواند مشکلات دنیا را حل کند. با این حال، جام جهانی می‌تواند بهانه‌ای برای یک حرکت مثبت در دنیا باشد.

*کاپ تنیس روی میز آسیا به میزبانی تایلند آغاز شد و نماینده ایران در نخستین بازی خود موفق شد نفر ۱۳ رنکینگ جهان را شکست دهد.

*نوشاد عالمیان در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد نماینده چین که نفر ۱۳ جهان بود را با نتیجه چهار بر دو شکست دهد. عالمیان امروز _جمعه بیست‌وهفتم آبان‌ماه_ در مرحله یک چهارم نهایی با برنده هند و چین تایپه رقابت خواهد کرد.

*ششمین مرحله مسابقات آزاد تیراندازی در رشته تپانچه بزرگسالان عصر روز گذشته _پنج‌شنبه بیست‌وششم آبان‌ماه_ در سالن ۸۰ خط سایت تیراندازی مجموعه‌ورزشی آزادی با حضور بیش از ۶۰ تیرانداز برگزار شد. در فینال تپانچه بزرگسالان گلنوش سبقت‌الهی از اصفهان و لعیا محمدی از کرمانشاه مقابل یکدیگر قرار گرفتند و در پایان گلنوش سبقت‌الهی با نتیجه نزدیک ۱۶ بر ۱۴ به برتری رسید و قهرمان شد.

*به نقل از اسپورتس مول، کایل واکر اعلام کرد که بعید است در بازی افتتاحیه گروه B انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل ایران حضور داشته باشد. حضور مدافع راست ۳۲ ساله منچسترسیتی در جام جهانی پس از انجام عمل جراحی کشاله ران در اوایل اکتبر به اما و اگر کشیده شد. با این حال، گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس، واکر را در ترکیب ۲۶ نفره خود قرار داد و او را به رقابت‌های جام جهانی فراخواند. این مدافع باتجربه روز چهارشنبه با کاروان انگلیس در مجموعه ورزشی الوکره تمرین کرد.

*پس از اعلام لیست ۲۶ نفره تیم‌ملی غنا برای رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، شایعه‌هایی منتشر شد که اتو آدو در انتخاب تیم خود برای این مسابقات تحت تأثیر برخی از مقامات فدراسیون فوتبال غنا قرار گرفته است. با توجه به این ادعاها، نانا آکوفو آدو رئیس جمهور غنا، علناً از کورت اوکراکو رئیس اتحادیه فوتبال غنا و کارکنانش درخواست کرد تا به نیمکت فنی بلک استارز، آزادی تصمیم‌گیری بدهند. آدو پس از انتخاب ترکیب نهایی گفت که بازیکنان را با تصمیم خود و با کمک کادر فنی انتخاب کرده است و هیچ مداخله‌ای در این زمینه رخ نداده است.

کد خبر 620138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.