مدیران استان باید فرهنگ بسیجی را اعتلا ببخشند

استاندار اصفهان گفت: مدیران استان موظف هستند در هفته بسیج، فرهنگ بسیجی را اعتلا ببخشند و خدمت‌رسانی متفاوتی با نگاه اخلاق‌گرایانه جهت برادری، برابری و مساوات داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در جلسه تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت بسیج، اظهار کرد: اگر بخواهیم بسیجی را آنگونه که در ساحت فکری امامین انقلاب آمده است تشریح کنیم، باید به حضرت امیرالمومنین (ع) اشاره داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم شاخص‌های فرهنگ بسیجی را بشناسیم و در رابطه با آنها صحبت کنیم باید شناخت خود را از امیرالمومنین (ع) افزایش دهیم و سمت و سوی حرکت خود و دیگران را به آن جهت سوق دهیم، تصریح کرد: بسیجی واقعی کسی است که لیله المبیت را رقم می‌زند، یوم الخندق را ایجاد می‌کند، در جنگ جمل راه حق را گم نمی‌کند، حق و باطل را در جنگ صفین می‌شناسد و در جنگ خوارج، عابدان بی خرد، گمراهش نمی‌کنند.

استاندار اصفهان افزود: بسیجی واقعی کسی است که در طول تاریخ شیعه، جان خود را فدای اسلام کرده است یا در کودتاهای پس از انقلاب اسلامی از همه حیثیت و هویت خود برای دفاع از اسلام و انقلاب هزینه می‌کنند تا اجازه ندهند نظام تضعیف شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی واقعی در خصوص پیشرفت کشور برنامه‌ریزی می‌کند، ما نیز به عنوان کارگزاران نظام اسلامی وظیفه داریم در این مختصات، مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهیم و به وظایف خود در جهت خدمت‌رسانی به مردم عمل کنیم.

مرتضوی ادامه داد: در هفته بسیج، باید مدیران بسیجی‌وار زندگی کنند و خیرخواهانه و صادقانه به مردم خدمت کنند تا شیرینی بسیجی بودن زیر دندان مردم برود، باید با خود عهد ببندیم در هفته بسیج کار ویژه‌ای در مسیر انجام وظیفه خود تعریف و بسیجی‌وار به مردم خدمت کنیم تا دیگران شیفته فرهنگ بسیجی شوند.

وی با بیان اینکه هرگاه ذیل تفکر بسیجی عمل کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم، گفت: بیشتر شهدای علمی که توسط دشمنان ترور شدند، بسیجیان واقعی بودند که تلاش خود را برای ناامید کردن دشمن در امر تعرض به نظام و ایران کردند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران استان موظف هستند در هفته بسیج، فرهنگ بسیجی را اعتلا ببخشند و خدمت‌رسانی متفاوتی با نگاه اخلاق گرایانه در جهت برادری، برابری و مساوات داشته باشند.

کد خبر 619840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.