توسعه یک نرم‌افزار جدید برای تحقق اهداف توافق پاریس

نرم‌افزار جدید OpenClimate امکان آگاهی کاربران از انتشار گازهای آلاینده و اقدامات در حال انجام برای کاهش اثرات اقلیمی را فراهم می‌آورد، ضمن این‌که به جمع‌آوری داده‌ها از منابع عمومی مختلف مانند شهرها و مناطق کمک زیادی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان کالیفرنیایی در ایالات متحده آمریکا به توسعه یک بستر جدید دیجیتالی با قابلیت دسترسی آزاد به منابع پرداخته‌اند که می‌تواند مدیران عضو توافق پاریس را در تحقق اهداف خود یاری کند. توافق پاریس، تعهدی میان بسیاری از کشورهای دنیا مبنی بر اعمال اقدامات نوآور جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش پایداری و بهبود امور مالی به شمار می‌رود که تحقق آن از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است. هدف محققان کالیفرنیایی از توسعه نرم‌افزار OpenClimate از میان برداشتن موانع موجود برای انجام محاسبات اقلیمی از طریق افزایش قابلیت سازگاری بین استانداردهای مختلف است که به تسریع همکاری میان دولت‌ها جهت تحقق اهداف توافق پاریس کمک زیادی می‌کند.

ارزیابی توافق پاریس

محققان کالیفرنیایی ادعا کرده‌اند که توافق پاریس مکانیسم‌های ارزیابی جهانی را در بر گرفته است که هر پنج سال یک‌بار به بررسی پیشرفت جمعی در مسیر تحقق اهداف مشخص شده می‌پردازد. تمام کشورهایی که این توافق را امضا کرده‌اند پس از آگاهی از ارزیابی‌های انجام شده، به مذاکره با یکدیگر و به‌روزرسانی مسئولیت‌های خود برای تسریع رسیدن به هدف می‌پردازند، ضمن این‌که ممکن است اهداف دیگری نیز به توافق اضافه کنند. اولین ارزیابی توافق پاریس در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد و پس از آن، هر پنج سال یک بار این ارزیابی تکرار می‌شود.

محققان کالیفرنیا از طریق همکاری نزدیک با شرکای خود یک استراتژی خلاق ارائه داده‌اند که به طور دیجیتال، امکان ارزیابی مستقل اهداف را فراهم می‌آورد. تا پیش از این، ارزیابی‌ها روی کاغذ یا به شکل پی‌دی‌اف در اختیار کشورهای عضو توافق پاریس قرار می‌گرفت که این قابلیت، امکان ارائه نوآوری‌ها را به حداقل رسانده بود.

نرم‌افزار جدید یک منبع باز و پروژه فراگیر به‌شمار می‌رود که توسعه‌دهندگان آن از اعضای توافق پاریس خواسته‌اند منابع اطلاعاتی مرتبطی را در آن بارگذاری کنند تا از این طریق امکان ارزیابی پیشرفت‌ها در زمینه تحقق اهداف فراهم بیاید.

توسعه یک نرم‌افزار جدید برای تحقق اهداف توافق پاریس

کد خبر 619754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.