جذب نیرو در شهرداری بدون مجوز ممنوع است/ مجوز خرید ۲۵ دستگاه ون

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: جذب نیرو در شهرداری‌ها، بعد از اخذ مجوز از سازمان شهرداری‌ها و سازمان امور اداره استخدامی کشور انجام می‌شود و در این راستا مجوزی اخذ نشده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید ناصحی مقدم امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان‌ماه_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در مسائل اخیر کشور درخواست‌های به حقی از جانب مردم مطرح شد، اظهار کرد: مردم نارضایتی به حقی دارند ولی اغتشاشات را برنمی تابند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: مردم این اعتراضات را ریشه در ایران ستیزی آمریکا می‌دانند و در طی چهل سال گذشته، همیشه مردم بودند که با حضور خودشان در کلیه عرصه‌ها از کشور دفاع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های خوبی طی ماه‌های گذشته در مدیریت شهری حاصل شده است افزود: با اقدامات صورت گرفته در بخش عمرانی شاهد رضایت‌مندی مردم و شهروندان هستیم.

در ادامه حسین حمزه لو پاک عضو شورای شهر نیز با اشاره به اولویت‌های شورای اسلامی در بودجه‌ریزی سال آینده بیان کرد: کارهای مقدماتی در بودجه‌ریزی با تدبیر شهردار شروع شده است و طی جلسات برگزار شده طی هشت بند این سیاست‌ها به شهردار ابلاغ شده است.

حمزه لو پاک با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان ترافیک و حمل و نقل عمومی است افزود: احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح در حال تدوین و منطبق بر طرح تفضیلی جامع شهری است.

این عضو شورا در ادامه با اشاره به اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی، اضافه کرد: مجوز خرید ۲۵ دستگاه ون صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری صورت گرفته ۲۵ دستگاه ون، ۴۰ دستگاه اتوبوس به شکل یارانه ۷۰ درصدی توسط دولت به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان اضافه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه دولتی به بحث حمل و نقل عمومی تخصیص پیدا کرده است ادامه داد: شهرداری نیز ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است که در کل مبلغ هزینه شده در حمل و نقل به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

حمزه‌لو پاک با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهری وجود بازارهای ارائه محصولات کشاورزی است اظهار کرد: ایجاد بازارچه در شهرک‌های اقماری در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان به پیاده‌روسازی و سنگ‌فرش خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: شاهد مراجعات شهروندان در مورد آسفالت معابر، اصلاح جداول و انهار در شهرک‌های با قدمت بالا و مرکز شهر هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی شاهد کمبودهایی هستیم افزود: طی پیشنهادات صورت گرفته احداث فرهنگسراها و توجه به بحث گردشگری است که امیدواریم در سال بعد در بودجه توجه ویژه‌ای به این بخش صورت گیرد.

مهدی طالب عضو دیگر شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص جذب نیرو شهرداری زنجان در فضای مجازی اظهار کرد: جذب نیرو در شهرداری‌ها، بعد از اخذ مجوزها از سازمان شهرداری‌ها و سازمان امور اداره استخدامی کشور انجام می‌شود و تاکنون در این راستا مجوزی اخذ نشده است.

وی تصریح کرد: در مناطق شهرداری مشکل کمبود نیرو در بخش‌هایی چون کارشناس شهرسازی وجود دارد و یا از نظر کیفی مطلوب نیستند.

طالب ادامه داد: کارشناسان مالی و حسابداری نیز از نظر کمیت در شهرداری ضعیف هستند و باید در جذب نیرو اولویت‌ها رعایت شود.

وی با بیان اینکه جذب نیرو پس از اخذ مجوز نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی و با اعلام رسمی و از طریق آزمون و مصاحبه خواهد بود تاکید کرد: هیچ جذبی در شهرداری بدون اطلاع رسانی شهروندان انجام نمی‌گیرد.

کد خبر 619677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.